های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

ارائه خدماتی همچون اماکن اقامتی مناسب و با کیفیت، مکان های دیدنی شهر، بازارهای خرید و سوغاتی آن شهر مقصد را به شما پیشنهاد بدهیم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گردشگری دور ایران علاوه بر تنوع و آرامش ذهن سبب آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ و غذاهای سنتی اقشار مختلف می شود. اما دسترسی به حجم عظیمی از اطلاعات مربوط به مناطق گردشگری کار دشوار می باشد، خوشبختانه با وجود تکنولوژی و ابزار های مدرن، آگاهی از این اطلاعات بسیار آسان تر شده است. در این مقاله از وبسایت "های هتل" با معرفی روش های مختلف جستجو مکان های گردشگری در شهر های مختلف، با ما همراه باشید

شاید شما هم بارها هنگام بازگشت از سفر، نادم از نرفتن به بسیاری از مناطق گردشگری شده باشیدیکی از هیجان انگیز ترین قسمت های سفر برنامه ریزی برای بازدید از جاذبه های گردشگری می باشد. اما اینکار چگونه ممکن است؟

در ادامه لیستی از روش های مختلف دسترسی به مناطق گردشگری برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

  1. استفاده از مجله یا کتاب راهنمای شهر مقصد
  2. پرس وجو از افراد محلی آن منطقه
  3. از طریق سایت های معتبر
  4. تور های مسافرتی

گردشگری دور ایران چطور ممکن است؟

مطالب مرتبط:

بهترین مکان های گردشگری در پاییز

مارکوپولو باشیم!

 

استفاده از کتاب راهنما

کتاب راهنما یکی از بهترین مرجع های مربوط به نقاط گردشگری می باشد که استفاده از آن برای مسافران بسیار راحت می باشد این کتاب ها معمولا اطلاعات خوبی را از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری در اختیار مسافران قرار داده است

تور های مسافرتی

یکی دیگر از راه هایی که شما را از جستجو برای پیدا کردن مکان های گردشگری آسوده می کند ثبت نام در موسسات گردشگری است. تور های گردشگری معمولا محدودیت های خاصی دارند و فقط امکان بازدید از تعداد مشخصی از جاذبه های گردشگری وجود دارد.

پرس و جو از افراد محلی

گرفتن اطلاعات از افراد محلی یکی از روش های سنتی می باشد اما این روش ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند. افراد هر منطقه گویش خاصی دارند وشما نتوانید ارتباط درستی با آنها بر قرار نمایید.

گردشگری دور ایران چطور ممکن است؟

گردشگری آنلاین

بهترین راه برای پیدا کردن جاذبه های گردشگری شهر مقصد استفاده از روش های آنلاین و سایت های معتبر می باشد چراکه شما می توانید اطلاعات گسترده ای از آدرس ، نظرات کاربران، ویژگی های آن و ... پیدا کنید. اما دسترسی به این مکان ها به دلیل عدم آشنایی با محیط جدید ممکن است دشوار باشد که در این زمینه، ابزار آنلاین "گوگل مپ" توانسته بسیاری از خلا های موجود را رفع نماید. این ابزار حرفه ای که روز به روز بر قابلیت هایی مانندعکس های ماهواره ای، نمایش ترافیک، مسیر یابی و ...  افزوده می شود مورد استفاده کاربران بسیار زیادی قرار گرفته است.

گردشگری دور ایران چطور ممکن است؟

به دلیل نداشتن وقت کافی در طول سفر در نتیجه پیشگیری از اتلاف وقت بهتر است لیستی از برنامه گردشگری خود تهیه نمایید. توصیه می کنیم این کار قبل از سفر خود انجام دهید زیرا ممکن است در طول سفر به دلایل مسائل مختلف اینترنت نداشته باشید و نتوانید این کار را انجام دهید.

 

بسیاری از گردشگران برای سفر به نقاط بومی در شهر های مختلف ایران به وبسایت های گردشگری مراجعه می کنند که این نسبت به سایر روش ها مزایای بسیاری دارد.

  • بهره مندی از توصیه ها، نظرات و کامنت گردشگران می توانند اطلاعات دقیق از در هر زمینه جمع آوری نمایید.
  • قبل از تصمیم گیری، می توانید نسبت به جاذبه های گردشگری منطقه مورد نظر آگاهی بیشتری داشته باشید.
  • با دسترسی به اطلاعات بیشتر می توانید اولویت بندی بر اساس سلیقه شخصی داشته باشید.
  • از آفر های ویژه موزه ها، تئاتر و ... در طول اقامت مطلع می شوید.
  • بر اساس هزینه خدمات بودجه مشخص برای آنها اختصاص می دهید.

 

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

وقتی صحبت از سفر می شود ، اکثر ما می خواهیم هرچه سریعتر، بدون دردسر و به راحتی با مناسب ترین وسیله نقلیه به مقصد برسیم. همانطور که در مقاله های قبلی توضیحات مفیدی در زمینه بهترین برنامه ریزی برای سفر، پیشگیری از بروز بیماری در سفر و ... صحبت کردیم در این مقاله از وبسایت "های هتل" قصد داریم به بررسی وسایل نقلیه مختلف برای سفر بپردازیم.

قطعاً مواردی وجود دارد که انتخاب سفر با ماشین ، هواپیما یا حتی قطار را به یک تصمیم دشوار تبدیل می کند. بدین منظور در این مقاله با توضیح جوانب مثبت و منفی وسایل حمل و نقل مختلف کمک می کنیم برای داشتن بهترین تعطیلات، انتخابی درست داشته باشید.

بهترین وسیله نقلیه برای سفر

 

مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی

هزینه؛ قطعا سفر با اتومبیل از نظر هزینه در صورتی ارزان تر خواهد بود که مسافت پیشروحدود 5 تا 6 ساعت باشد و تعداد همسفران شما بیشتر از 2 تا 3 نفر باشد.

حمل بار؛ وقتی با خودروی شخصی سفر می کنید فضایی بیشتری برای حمل وسایل و چمدان های خود خواهید داشت.

مسافت؛ چناچه مسیر طولانی در پیش دارید بهتر است از خودروی شخصی استفاده نکنید چراکه مسافت طولانی سبب خستگی و کلافگی شما و همسفرانتان خواهد شد.

امکان استراحت؛ در ماشین فردی بعنوان راننده باید مدام در حال رانندگی باشد که  سبب بی حوصلگی و خستگی می شود ولی در هواپیما و یا قطار همه افراد می توانند استراحت کنند و یا به صحبت بپردازند.

انعطاف پذیری؛ هنگام مسافرت با اتومبیل، می توانید برنامه های خود را هنگام حرکت تغییر دهید. اگر در حال رانندگی در جاده باشید، می توانید برای بازدید از مکان های دیدنی در جاده کنار بکشید.

زمان؛ مسافرت با اتومبیل معمولا زمان بیشتری از سفر با هواپیما یا قطار را می طلبد.

بهترین وسیله نقلیه برای سفر
 

مزایا و معایب سفربا قطار 

قطار یکی از وسیله های نقلیه ی سازگار با محیط زیست می باشد که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند، بعلاوه طبق گزارش های انجام شده کمترین میزان خسارات و تلفات جانی مربوط به سفر با قطار می باشد.

  1. از نظر هزینه قیمت مناسب تری دارد.

  2. محدودیت بار به نسبت هواپیما کمتر می باشد.
  3. برای مسافرت های گروهی انتخاب خوبی می باشد.
  4. یکی از جذابیت های قطار وجود رستوران، تلویزیون می باشد که شما می توانید در طول سفر از آنها استفاده کنید.
  5. یکی از معایب سفر با قطار سر و صدا ریل ها می باشد که برای مقاصد طولانی مناسب نمی باشد.

بهترین وسیله نقلیه برای سفر

مزایا و معایب سفر با هواپیما

چناچه مقصدی که در پیش دارید طولانی است برای پیشگیری از هزینه های سرسام آور سوخت و اصطلاک ماشین بهتر است هواپیما را انتخاب کنید همچنین طبق بررسی های انجام شده هواپیما ایمنی بیشتری نسبت خودروی شخصی دارد زیرا احتمال ایجاد سانحه با خودروی شخصی به ازای هر کیلومتری مسافتی که در پیش دارید، افزایش می یابد. اما در هواپیما بیشترین آمار مربوط به تصادفات در لحظه ی بلند شدن و یا به زمین نشستن هواپیما می باشد.

سفر با حیوانات اهلی؛ چناچه قصد سفر با حیوانات خانگی دارید، بهتر است با وسیله نقلیه شخصی سفر کنید زیرا در هواپیما و قطار ممنوع است ومجبور خواهید شد آن را در چمدان خود نگهداری کنید که اینکار سبب ترس و وحشت حیوان می شود.

صرفه جویی در وقت؛ باتوجه به اینکه زمان کمتری در مسیر هستید هزینه کمتری پرداخت می کنید همچنین وقت بیشتری از تعطیلات خود را برای دیدن جاذبه های گردشگری و تجربه های هیجان انگیز صرف خواهید کرد.

تاخیر؛ تاخیر در زمان حرکت هواپیما و یا قطار بسیار رایج می باشد. به خصوص در مناطقی که هوا نامناسب باشد، این تاخیر ممکن است ساعت ها و یا حتی روز ها طول بکشد.

اضافه بار؛ در صورت وجود چمدان های زیاد می بایست بازای هر مقدار اضافه بار مبلغی بعنوان اضافه بار پرداخت نمایید

 

ما امیدواریم با در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی کمک کنیم تا بهترین شیوه حمل و نقل را انتخاب کنید.با مشخص کردن نیازها، بازه زمانی و بودجه می توانید بهترین راه برای داشتن تعطیلات عالی انتخاب کنید.

 

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

سفر کردن جز نیاز های اصلی بشر می باشد... مسافرت همان اندازه که سبب آرامش و رفع خستگی می شود چنانچه با برنامه انجام نشود باعث در گیری ذهن شده و اوقات مفرح بخشی که در پیش رو داشتید بر خلاف میل تان سپری خواهد شد. برنامه ریزی یکی از مهم ترین قسمت های سفر می باشد شما با برنامه ریزی صحیح می توانید از مسائل بسیاری پیشگیری نمایید و در اتلاف وقت و هزینه صرفه جویی نمایید.

اما چطور برنامه ریزی کنیم و دانستن چه مواردی می تواند شما را از سردرگمی نجات دهد در ادامه به توضیح مفید در زمینه برنامه ریزی برای سفر می پردازیم.

بهترین برنلمه ریزی برای سفر

مشخص کردن هدفتان از سفر

هدفتان از مسافرت چیست؟ آیا قصد دارید برای رفع خستگی و فاصله گرفتن از مشغله و هیاهوی زندگی به آرامش دست یابید و یا مسافرت کاری در پیش دارید؟ این سفر قرار است چگونه انجام شود؟ چند نفر قرار است شما را در این سفر همراهی کنند؟ و ...

انتخاب وسیله نقلیه

 بعد از پاسخ به تمام این سوالات برای انتخاب وسیله نقلیه بررسی های لازم را انجام دهید آیا با وسیله نقلیه شخصی این سفر دلچسب تر خواهد بود یا هواپیما؟  آیا جاده ای که قرار است بپیمایید برایتان جذاب است یا خیر؟ حتی از نظر هزینه ها باید ارزیابی هایی را متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید بررسی کنید...

گاهی اوقات باید مسافت طولانی را پشت سر بگذارید تا به مقصد برسید اما فرصت کافی ندارید در اینصورت توصیه می کنیم با برنامه ریزی دقیق براساس بودجه خود قسمتی را برای وسیله نقلیه مانند هواپیما و قطار اختصاص دهید تا فرصت بیشتری برای گشت و گذار داشته باشد.

بالعکس آنچه که در بالا توضیح دادیم شاید قصد داشته باشید بصورت گروهی سفرکنید و می خواهید  مدت زمان طولانی در گشت و گذار باشید در اینصورت هزینه سنگین برای پرداخت بلیط قطار یا هواپیما منطقی نخواهد بود چرا که سفر کردن بصورت گروهی جذابیت های زیادی در بر خواهد داشت ...

بهترین برنامه ریزی برای سفر

بررسی اقامتگاه در سفر

یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که در پیش رو دارید انتخاب اقامتگاه می شود... نوع اقامتگاه شما می بایست طبق بودجه و معیار های شما انجام گیرد توصیه می کنیم قبل از سفر به وبسایت های معتبر مراجعه کرده و با آگاهی بیشتر نسبت به اقامتگاه های مختلف و مقایسه آنها اقدام به رزرو نمایید.

سامانه رزرواسیون "های هتل" نیز مفتخر است با اشتراک گذاشتن هتل ها و امکانات آنها در وبسایت hihotel.ir  قدم کوچکی در راستای انتخاب اقامتگاه مسافران عزیز برداشته تا بتواند خدمات ارزنده ای ارائه دهد.

بهترین برنامه ریزی برای سفر

ملزومات سفر

طبق بررسی های انجام شده، نیمی از وسایلی که افراد همراه خود دارند، استفاده نمی کنند... توصیه می کنیم چک لیستی از وسایل مورد نیازتان تهیه کنید تا با دقت بیشتر چمدان خود را ببینید با مراجعه به مقاله زیر می توانید لیستی از وسایل مورد نیاز در سفر را داشته باشید...

بشمار تا 3

 

برنامه ای برای گشت و گذار تهیه کنید

حتما مراکز خرید، مکان ها و جاذبه های گردشگری شهر مورد نظر و یا حتی جاده را از سایت های مختلف بررسی کرده و از تجربیات و نظرات سایر گردشگران در وبلاگ های مختلف استفاده کنید در اینصورت می توانید برای لحظه به لحظه سفرتان برنامه ریزی عالی داشته باشید.

بهترین برنامه ریزی برای سفر

تاریخ و ساعت دقیق برگشت را مشخص کنید

چناچه با هواپیما ، قطار و ... قصد سفر دارید طبیعتا می بایست هماهنگ با ساعت و تاریخ سازمان های مربوطه برنامه سفر خود را هماهنگ کنید... اما در صورتیکه با خودروی شخصی سفر می کنید به نکات بیشتری باید توجه داشته باشید...

  • قبل از هر چیز نقشه ای مبنی بر اطلاعات دقیق از جاده تهیه کنید.
  • چه مقدار مسافت پیش رو دارید.
  • ساعت تردد خودرو ها در چه ساعت از شبانه روز بیشتر است.
  • امنیت جاده را بررسی کنید.
  • شرایط آب و هوایی در بین راه چگونه است.
  • آیا وسیله نقلیه شما ایمنی کافی برای تردد در جاده های پر پیچ و خم دارد.

 

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

تغییرات آب وهوا و شرایط زندگی ممکن است سبب بروز تغییرات در بدن شما بشود... در این مقاله از وبسایت "های هتل" به بررسی مواردی می پردازیم که سبب پیشگیری از بروز بیماری می شود.

سفر یکی از هیجان انگیز ترین تصمیماتی است که همه ما در طول زندگی برای رفع خستگی جسم و روح می گیریم مهم نیست کجا می روید همینکه مدتی از دغدغه ها و روزمرگی های زندگی فاصله گرفته و دل به طبیعت بسپارید، بسیار لذت بخش خواهد بود این درحالی است که شما علاوه بر آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم دیگر اقلیت ها به شناخت بیشتری از خود دست خواهید یافت.

پیشگیری از بروز بیماری در سفر

آب به آب شدن

شاید بارها شنیده اید فلانی از سفر برگشته و آب به آب شده اما معنی این اصطلاح را ندانید... سیستم بدنی انسان بگونه ای است که کوچکترین تغییردر شرایط زندگی، دچار دگرگونی در بدن فرد می شود و معمولا با ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن همراه است، در این خصوص در احادیث و منابع معتبر طب شناسی برای پیشگیری از بروز بیماری فرمایش هایی ذکر شده که بسیار سودمند خواهد بود.

  • مقداری از آب منطقه خود را در بطری کرده و در روز های اول سفر از آن استفاده کنید.

  • مصرف مایعات و نوشیدنی های طبیعی
  • مهم ترین علت تغییر در ساعت خواب و تغذیه می باشد، چناچه مسیر طولانی در پیش دارید سعی کنید در ساعت مرتب غذا بخورید و استراحت کنید.
  • از سبزیجات و میوه های تازه برای جبران کمبود ویتامین های بدن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

نکات مهم کربوط به سفر های پاییزی

 

رعایت نکات بهداشتی

  • همه ما از دوران کودکی با بسیاری از نکات بهداشتی آشنا شده ایم ولی بنا به دلایلی آنها را بخوبی رعایت نمیکنیم شستشوی دست ها یکی از مهم ترین علل انتقال بیماری است سعی کنید در طول مسیر حدالامکان دستان خود را با آب و مایع شستشو دهید و یا از محلول های ضد عفونی کننده دست استفاده نمایید.

  • در صورت عدم رعایت نظافت در سرویس های بهداشتی ، از آنها استفاده نکنید.

پیشگیری از بروز بیماری در سفر

امتناع از خوردن غذای ناسالم

خوردن غذا در رستوران های جاده ای ریسک بسیار بزرگی است سعی کنید حدالامکان در بین راه به رستوران نروید و یا اینکه رستوران هایی را انتخاب کنید که شلوغ تر باشد، سعی کنید از افراد محلی منطقه از کیفیت رستوران و غذا های آن پرس و جو کنید.

سفر با وسیله شخصی یا هواپیما

سفر با هواپیما و یا ماشین ممکن است معظلات و یا مزیت هایی داشته باشد. سفر با هواپیما شما را از خستگی مفرط نجات داده و زود تر به مقصد خواهید رسید ولی تغییرات ناشی از ارتفاع نیز ممکن است مشکلاتی را برای شما بوجود آورد، از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرفتگی گوش وبینی

  • تورم پاها
  • تهوع به دلیل تکان های زیاد در طول پرواز
  • و ...

پیشگیری از بروز بیمار در سفر

سفر با وسیله نقلیه هم فارغ از این مسائل نیست و ممکن است مشکلات بسیاری بوجود آورد اما در بعضی مواقع دوست داریم از زیبایی مناظر و جاده در طول مسیر نیز لذت ببریم که در اینصورت بهترین انتخاب وسیله نقلیه شخصی خواهد بود.

پیشگیری از بروز بیماری در سفر

اقامتگاه

چناچه قصد دارید در محلی به جز هتل اقامت داشته سعی کنید، ملحفه، روبالشتی و سایر لوازم شخصی را با خود به همراه داشته باشید معمولا اقامتگاه هایی که کفپوش موکت دارند و یا پتوها به دلیل وجود پرز های زیاد امکان رشد انواع باکتری ها و ویروس ها افزایش یافته که سبب بروزبیماری های پوستی و حساسیت زا می شود مخصوصا برای کودکان و یا سالمندان که سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به سایرین دارند.

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

مسافرت در پاییزشور واشتیاق دیگری دارد در این فصل که طبیعت زیبایی هایش را بیش از پیش به نمایش می گذارد خوراک عکس های زیبا و به یادماندنی خواهد بود. سفر در پاییز حال و هوای خاصی دارد و مطمئنا همه دوست داریم در این فصل دل به دریا زده و کوله بار سفر ببندیم... برای سفر در این فصل به دلیل تغییرات غیر منتظره در شرایط آب و هوایی لازم است رعایت نکات ایمنی در سفر های پاییزی را در نظر داشته باشید که در این مقاله از وبسایت "های هتل" به توضیح آنها می پردازیم.

نکات ایمنی در سفر های پاییزی

وضعیت آب و هوا را بطور مداوم چک کنید.

فصل پاییز ، یکی از جذاب ترین فصل های سال است فصل رنگ های زیبا که در همه جای شهرها چشم اندازی زیبا و دل نواز بوجود آورده پاییز نه گرمای طاقت فرسا تابستان را دارد نه سرمای سخت زمستان بلکه آب و هوای معتدل آن روح و جسم انسان را نوازش می کند شاید شما هم بارها از پنجره خانه تان بیرون را تماشا کرده و خنکی این فصل زیبا شما را به بیرون از خانه کشانده و در همان لحظه به فکر سفری دلچسب افتاده باشید. اما قبل از عزیمت برای سفر به دلیل شرایط جوی ناپایدار در بیشتر نقاط ایران حتما از وضعیت آب و هوا مطلع شوید و از طریق منابع هواشناسی معتبر کنترل های لازم جهت شرایط جوی پیش رو را در نظر بگیرید.

از بردن دارو های ضد حساسیست، مرطوب کننده ها و ... غافل نشوید.

وقتی از آلرژی صحبت می کنیم همه ما یاد فصل بهار میفتیم و در تصورمان آلرژی در فصل بهار به دلیل شکوفه زدن گل ها بیشتر است اما باید بگوییم در فصل پاییز نیز به دلیل گرده افشانی گل ها و قارچ ها حساسیت فصلی بیشتر می شود تا جاییکه ممکن است آنرا با سرما خوردگی اشتباه بگیرید پس سعی کنید در این فصل در صورت خارش های سطحی گلو و یا آبریزش بینی و ... دارو های ضد حساسیت استفاده کنید و درصورت بیشتر شدن علائم حتما به پزشک رفته تا در سفر دچار کسلی و بی حالی نشوید.

 

مطالب مرتبط:

بهترین مکان گردشگری در پاییز کجاست؟

پاییز زیبا در مشهد

 

قبل از رسیدن به شهر مقصد از وضعیت سیستم گرمایشی اقامتگاه با خبر شوید.

یکی دیگر از مهم ترین اقداماتی که قبل از رسیدن به شهر مقصد باید در نظر بگیرید رزرو اقامتگاه می باشد تا دچار سراسیمگی نشوید در نتیجه توصیه می کنم برای اقامت در هر مکانی که مد نظر دارید از سیستم گرمایشی آن مطلع شوید تا بتوانید اقامتی دلچسب و خاطره انگیز داشته باشید.

نکات ایمنی مربوط به سفر های پاییزی

چناچه با وسیله نقلیه شخصی سفر می کنید، ایمنی ها لازم را در نظر بگیرید.

بر اساس گزارش ها در جاده ایران با وجود بارندگی های مکرر و عدم رعایت نکات ایمنی منجربه افزایش تصادفات شده از این رو کنترل کلیه قطعات ماشین بسیار مهم می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  1. اطمینان از کیفیت و سلامت لاستیک ها یکی از اصلی ترین اقدامات می باشد.

  2. حتما از سالم بودن تیغه برف پاک کن های جلو و عقب مطمئن شوید.
  3. در طول مسیر فاصله ایمنی را با ماشین جلویی رعایت کنید.
  4. در ابتدا بارندگی زمین ها لغزنده تر هستند با احتیاط رانندگی کنید.
  5. در ارتفاعات معمولا بارش باران همراه با مه خواهد بود که امکان دید در فواصل طولانی تر کاهش می یابد با احتیاط و کاهش سرعت رانندگی کنید.

نکات ایمنی مربوط به سفر های پاییزی

 لباس مناسب بپوشید

  • سعی کنید بیشتر در این فصل از لباس هایی استفاده کنید که علاوه بر گرما، ضد آب باشند تا در صورت بارندگی آب به داخل لباس شما نفوذ نکند و دچار استخوان درد و سرما خوردگی نشوید.
  • از بردن چتر غافل نشوید.
  • کفش مناسب یکی از مهم ترین ملزومات سفر می باشد در این فصل زیبا همه ما دوست داریم بر روی برگ های خیس پاییزی قدم بزنیم لذا سعی کنید کفشی را انتخاب کنید علاوه بر راحتی و سبکی ، کمی ساق داشته و ضد آب باشد تا آب داخل پایتان نفوذ نکند.

 

چناچه هوا در شرایط جوی پایدار هم بود سعی کنید کنار رودخانه و دره ها اتراق نکنید.

 

نکات ایمنی در سفر های پاییزی

درنهایت سفر خوبی برایتان آرزومندیم.

 

 

 

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

پاییز فصلی زیبا که با سردی دلچسب همراه است. در این آب و هوا بستن کوله بار سفر و گردشگری بسیار جذاب و دوست داشتنی خواهد بود از قدم زدن در دل طبیعت گرفته تا رفتن به مناطقی گرم سیر پا گذاشتن بر روی شن زار ها...

اما نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد انتخاب مقصد مورد نظر برای تفریح و گردشگری می باشد که در ادامه به بررسی یکی از مناطق گردشگری پرطرفدار ایران می پردازیم.

جزیره کیش

جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد تحت تاثیر آب و هوای گرم و خشک قرار گرفته که تابستان های طولانی و زمستان های کوتاه و ملایم دارد که با بارش باران و تگرگ همراه می باشد. در فصل پاییز در حالیکه قسمت های مختلف ایران در حال بارندگی پی در پی می باشند این جزیره در شرایط آب و هوای معتدل به سر می برد که موقعیت مناسبی برای گردشگری مهیا نموده است.

قدم زدن کنار ساحل آرام بر روی شن زار های نرم وسفید ساحل زیبای کیش بسیار دل انگیز و دلچسب خواهد بود طبق تحقیق و بررسی کارشناسان گردشگری، شن های سفید سواحل جزیره کیش علاوه بر اینکه جز زیباترین سواحل شن های سفید دنیا است خاصیت درمانی قابل چشمگیری دارد. در ادامه به معرفی و بررسی جاذبه های گردشگری کیش می پردازیم.

پارک دلفین ها، سفر پاییزی

پارک دلفین های کیش:

یکی از منحصر بفرد ترین جاذبه های گردشگری کیش که 10 سال پیش با ایده ای نو آغاز به کار کرد و گردشگران زیادی را توانست به سمت خود جذب کند پارک دلفین ها می باشد. این پارک زیبا به دلیل وجود دلفین های هیجان انگیز مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت... این مجموعه شامل باغ پرندگان، سالن تئاتر، سفره خانه و همچنین گراز دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و شیر دریایی ... است.

رستوران های جزیره کیش:

جزیره کیش به دلیل استقبال افراد با فرهنگ های مختلف، شامل رستوران هایی با انواع غذا های فرنگی، دریایی، ایرانی و سنتی با کیفیت و قیمت های متفاوت است. وجود گروه های موسیقی در بعضی از رستوران های کیش سبب ایجاد تمایز، افزایش کیفیت و در نهایت افزایش رضایتمندی گردشگران شده است.

پارک ساحلی مرد ماهی گیر:

یکی دیگر از جاذبه های متفاوت این جزیره مجسمه خاص در شرق جزیره کیش می باشد. این مجسمه که تور بزرگی به طرف دریا پرتاب کرده است توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. خالی از لطف نیست با گرفتن عکسی زیبا کنار مجسمه، خاطره ای بیاد ماندنی برای خود ثبت نمایید.

ساحل مرد ماهی گیر

بازار ها و مراکز تجاری کیش:

وجود بازار های متنوع یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره کیش می باشد که شاید بیشترین سهم در جذب گردشگران را به خود دارند و بیشتر مسافران تمایل دارند در هتل هایی اقامت کنند که دسترسی آسان و راحت به این مراکز داشته باشند.

بازار های پر طرفدار جزیره کیش:

بازار سفین، بازار مروارید، بازار پانیذ، مریم، زیتون، ونوس، عرب ها، رویال مال، بازار پارس خلیج، بازار مرجان، پردیس 1 و2

نقل و انتقال در جزیره کیش:

همانطور که می دانید جزیره کیش از نظر مساحت حدود 90 کیلومتر مربع می باشد که در حالت کلی جز مناطق گردشگری کوچک محسوب می شود.نقل انتقال به دو صورت انجام می شود:

  • کرایه اتومبیل بدون راننده که از محل فرودگاه یا اقامتگاه تحویل گرفته می شود.
  • تاکسی تلفنی های سفید رنگ و یا تاکسی های خطی زرد رنگ، برای حفظ امنیت حتما از تاکسی های معتبر و شناخته شده استفاده کنید. وسایل نقلیه مانند مینی بوس و اتوبوس هم موجود می باشد.

ساحل کلبه هور

ساحل کلبه هور:

این ساحل زیبا و آرام به دلیل آرامش و سکوت دلچسبی که دارد برای دمی آسوده نشستن فارغ از هرگونه دغدغه و هیاهو بسیار مناسب می باشد. با نشستن در آلاچیق ها و تماشای دریای آرام با موج های پی در پی در تاریکی شب  نظاره گر آسمان پرستاره جزیره کیش باشید و از زندگی لذت ببرید.

کشتی یونانی ها

کشتی به گل نشسته یونانی ها در آب های جزیره کیش یکی از جاذبه های تاریخی و جالب توجه گردشگران می باشد چشم انداز این کشتی از دور برای گردشگران مهیا است ولی بسیار از گردشگران به دلیل کنجکاوی تمایل دارند داخل کشتی را مشاهده کنند، با مراجعه به یکی از کلوپ های غواصی و پوشیدن لباس های مخصوص می توانید وارد آب شده و داخل کشتی را ببینید.

قلعه وحشت، سفر در پاییز

قلعه وحشت کیش

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری متفاوت جزیره کیش قلعه وحشت می باشد همانطور که از اسمش پیداست یکی از جاذبه های ترسناک و هیجان انگیز می باشد این قلعه با وجود مجسمه های شبیه سازی شده و متحرک مورد استقبال افرادی که طرفدار تفریحات ماجراجویانه هستند، می باشد.

ساحل مرجان کیش، سفر در پاییز

 

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان کیش واقع در شرق این جزیره از پرطرفدارترین پارک های زیبای این منطقه بشمار می رود. ساحل آرام مرجان ها با محوطه سازی زیبا و خاص شرایطی را فراهم آورده که گردشگران فارغ از هرگونه شلوغی و هیاهو می توانند اوقات خوشی را در این پارک زیبا سپری کنند.

 

مطالب مرتبط:

پاییز، زیبا در مشهد

شما عزیران می توانید با مشاهده هتل های متنوع موجود در سامانه رزرواسیون “های هتل با آگاهی کامل نسبت به قیمت، موقعیت مکانی و امکانات هتل، انتخابی متناسب با معیار های خود داشته باشید.

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

شاید واژه vip  را تابحال برای میهمانان خاص و ویژه خود بکار برده باشید اما علت نام گذاری آن چیست؟

در این مقاله از وبسایت "های هتل" به توضیح  سه اصطلاح vip، cip،vvip   و تفاوت های کلی آن می پردازیم.

 شاید بارها برای رزرو هتل، فرودگاه، مسابقات، جشنواره ها و یا حتی بلیط اتوبوس اقدام کرده باشید در واقع این اصطلاحات تعریفی دقیق از نوع ارائه خدمات و امکانات را مشخص می کند. بر این اساس امکانات و خدمات افراد در این سه گروه با افراد معمولی با توجه به جایگاه و مبلغی که پرداخت می کنند متفاوت خواهد بود.

تفاوت سرویس vip، cip و vvip در چیست؟

تفاوت سرویس ها در چیست؟


CIP مخفف “شخص مهم تجاری” است که مدیر کل یک شرکت یا یک شخص مهم تجاری است. خدمات VIP یا CIP در فرودگاه ها ، هتل ها و سالن های سمینارها با کمی تفاوت ارائه می شود که برقراری امنیت جز سرویس VIP است. به عبارت دیگر در سرویس VIP ، شخص مورد نظر توسط یک bodyguard در یک محل اختصاص داد شده و  توسط دوربین های امنیتی تحت نظر قرار می گیرد! هزینه CIP توسط خود شخص پرداخت می شود.

 IP  که جز حروف مشترک می باشد مخفف important Person  به معنی شخص مهم می باشد تفاوت اصلی CIP ، VIP و VVIP اساسا در نوع جایگاه فردی آنها می باشد. در ادامه به توضیح هریک از سرویس ها و ارائه خدمات به آنها می پردازیم:

 

میهمان VIP

very important person به معنی شخص خیلی مهم می باشد که شامل افراد برجسته سیاسی مانند رئیس جمهور، وزیران و ... می باشد که باید در کمال آرامش و امنیت سفر کنند.

  • سرویس دهی به میهمانان vip از قسمت پذیرش شده تا مطلع نمودن پرسنل هتل از حضور میهمان.

  • پرسنل خانه داری بر اساس سلیقه و یا حتی عادت ها و حساسیت های شخص اقدام به مرتب نمودن اتاق می نمایند .  
  • خدمات خوش آمد گویی برای فرد توسط مدیر هتل انجام می گیرد.
  • چناچه تدارکات خاصی برای مهمان VIP  در نظر گرفته شود حتما وی را یک روز قبل مطلع خواهند کرد.
  • شخصی را برای راهنمایی و ارائه خدمات بطور مجزا برای میهمان ویژه در نظر می گیرند.
  • از دیگر خدمات می توان به تزئین اتاق با شمع و گل، وسایل پذیرایی مانند میوه، شیرینی ... می توان اشاره کرد.

تفاوت سرویس vip، cip و  vvip در چیست؟

 

میهمان CIP

 commercial important person به معنی ارائه خدمات و امکانات به افرادی که نظر تجاری و بازرگانی بسیار مهم می باشند که خدمات زیر به آنها ارائه می شود.

  • پذیرایی از میهمان به صورت بوفه در بدو ورود

  • استقبال میهمان از فرودگاه تا هتل
  • دریافت ویزای فرودگاهی با هماهنگی قبلی
  • ارائه خدمات بانکی
  • پذیرایی از میهمان در سالن شیک

تفاوت سرویس vip، cip و vvip  در چیست؟

 

میهمان VVIP

 very very important person می باشد که شامل سلبریتی ها و افراد بسیار سرشناس می باشد که در ایران در قالب همان میهمان vip  ارائه خدمات صورت می گیرد.

 

مطالب مرتبط:

انواع روش های مختلف پذیرایی در رستوران هتل ها

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

شاید شما هم قصد دارید برای مدتی خارج از محل سکونت خود اقامت داشته باشید اما برای انتخاب اسکان در مهمانپذیر، هتل آپارتمان و یا هتل دچار سردرگمی باشید در مقاله های گذشته در زمینه رتبه بندی هتل ها بر اساس ستاره شرح کاملی در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا با اشراف کامل بتوانید انتخابی درست داشته باشید اما در این مقاله از وبسایت "های هتل" در زمینه تفاوت بین هتل و هتل آپارتمان ها توضیحات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

شاید ذهنیت شما در تفاوت بین هتل و هتل آپارتمان فقط در اندازه و قیمت آن ها باشد ولی باید بگوییم کاملا در اشتباه هستید زیرا تفاوت عمده بین هتل و هتل آپارتمان علاوه بر مساحت و قیمت در امکانات، ارائه خدمات ، نوع اتاق های موجود در آن می باشد ولی نباید این تصور در ذهن شما بوجود آید که حتما از نظر کیفیت در سطح پایین تری هستند و نمی توانید اقامت خوب در آنجا داشته باشید بلکه در بعضی موارد ارائه خدمات در هتل آپارتمان ها ممکن است در حد یک هتل دو یا سه ستاره باشد.

تفاوت بین هتل آپارتمان و هتل ها

تفاوت بین هتل و هتل آپارتمان

در واقع هتل ها شاید از نظر واحد های اقامتی بسیار شیک و مدرن تر باشند اما امکاناتی مانند آشپزخانه که بیشتر مسافران از آن استقبال می کنند را ندارند. واحد های موجود درهتل آپارتمان ها شرایطی فراهم آورده تا از زندگی موقت در آنجا لذت ببرید و بدون نیاز به وجود قولنامه می توانید برای هر مدتی که دوست دارید در آنجا اقامت داشته باشید.

نوع واحد اقامتی

تفاوت در نوع واحد اقامتی، مساحت و نقشه ساختمان سبب تفکیک هتل آپارتمان و هتل شده است واحد های اقامتی هتل آپارتمان ها شامل فضای مجزا مانند اتاق، فضایی برای نشمین، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است ولی واحد های اقامتی هتل ها معمولا ظرفیت هایی حدود دو الی سه نفر دارند. برای میهمانانی که تمایل دارند در طول اقامت کنار هم سفران خود باشند بهترین انتخاب می باشد.

نوع ارائه خدمات

از نظر سرویس دهی کلی مانند نظافت اتاق ها، حمل بار، کنترل ورود و خروج(برای ایجاد امنیت) هتل آپارتمان ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند اما خدماتی که هتل آپارتمان ها ارائه می دهند معمولا محدود تر می باشند و الزامی در ارائه خدماتی مانند روم سرویس، امکانات تفریحی مانند استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی که البته این ها نیز بر حسب تعداد ستاره متغیر هستند، وجود ندارد.

مساحت و اندازه واحد اقامتی

تفاوت در ابعاد و اندازه معیار هایی مانند مساحت لابی، تعداد واحد های اقامتی ، طراحی داخلی اتاق ها و هتل، مساحت و عرض خیابان هتل جزء تفاوت های اصلی بین هتل و هتل آپارتمان می باشد.

اما چطور انتخاب کنیم؟

چناچه شرایطی مانند امکان آشپزی، فضای تفکیک شده در واحد اقامتی و همچنین ظرفیت بالا جز اولویت های شما هستند حتما اسکان در هتل آپارتمان را انتخاب کنید زیرا از نظر قیمت نیز برای شما مقرون بصرفه تر خواهد بود.

در ادامه با تحقیق و بررسی فراوان به معرفی هتل آپارتمان های موجود در مشهد که از نظر امکانات، موقعیت مکانی و قیمت از شرایط عالی برخوردار هستند، می پردازیم . جهت اطلاع بیشتر ازقیمت و امکانات آنها بر روی نشانی درج شده کلیک نمایید.

تفاوت بین هتل آپارتمان و هتل ها

 

 

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

حتما شما هم هنگام تصمیم گیری برای سفر به رزرو هتل اقدام کرده اید اما در انتخاب هتل اولین چیزی که ممکن است به ذهنتان برسد امکانات، موقعیت مکانی، خدمات هتل می باشد. اما کیفیت و امکانات هتل ها برچه اساس مرز بندی می شود و چطور می توان انتخاب خود را بر اساس اولویت هایمان در نظر گیریم؟

در این مقاله از وبسایت "های هتل" توضیحات مفیدی در زمینه آشنایی بیشتر با ستاره هتل و انتخاب هتل متناسب با نوع اقامت در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم؟

رتبه بندی هتل ها بر اساس ستاره

هتل تک ستاره

در این نوع هتل ها امکانات هتل در پایین تر سطح قرار دارد و شامل موارد زیر می باشند.

  • از نظر منابع انسانی نسبت به سایر هتل ها محدود تر می باشد.
  •  تعداد اتاق ها کمتر.
  •  سرویس بهداشتی جز اشتراکات هتل محسوب می شود.
  • امکاناتی مانند رستوران، پارکینگ، اینترنت در برخی هتل های تک ستاره ممکن است موجود باشد.

هتل دو ستاره

این هتل ها معمولا دارای امکانات مناسب تری می باشند.

  • تعداد اتاق های بیشتر با فضای کوچک تا متوسط ...
  • اتاق ها دارای امکاناتی مانند سروسیس بهداشتی، تلویزیون، تلفن، اینترنت می باشد.
  • پارکینگ، رستوران، کافی شاپ ...
  • خدمات داخل اتاق ممکن است در بعضی هتل ها ارائه شود.

هتل سه ستاره

هتل های سه ستاره معمولا از نظر ارائه خدمات، فضای داخلی، امکانات در سطح بالاتری قرار گیرند این هتل ها در رده بندی متوسط قرار دارند و شامل امکانات زیر می باشند.

  • خدمات حمل بار
  • خدمات خانه داری در صورت در خواست، سرو صبحانه، اینترنت در اتاق و انواع سرویس بهداشتی ...
  • طراحی شیک لابی، رستوران، کافی شاپ و اتاق ها
  • پارکینگ
  • امکاناتی مانند استخر، سالن ورزشی ممکن است در برخی هتل ها موجود باشد.

هتل چهار ستاره

  • هتل های چهار ستاره از نظر طراحی داخلی و خارجی بسیار رسمی و شیک می باشند.
  •  خدماتی مانند خانه داری هر روز در ساعتی مشخص انجام می گیرد
  •  فضای داخلی اتاق ها از نظر نور گیری، امکانات، طراحی و ... مطابق با استاندارد های جهانی می باشد.
  • امکاناتی مانند استخر، سونا و جکوزی، سالن ورزشی معمولا در این هتل ها وجود دارد.

هتل پنج ستاره

این هتل ها که در دسته بندی هتل های لوکس و مجلل قرار می گیرد از نظر ارائه خدمات در بالاترین سطح قرار دارند. اتاق های آن از نظر اندازه بسیار بزرگ می باشد و امکانات رفاهی، سالن ورزشی، استخر، تخت های تزئین شده بزرگ مطابق با استاندارد های جهانی و ... داخل اتاق ارائه می شود.

  • پرسنل هتل متشکل از افراد آموزش دیده و حرفه ای می باشند که جهت رفاه و آسایش در هر ساعت از شبانه روز خدمات ارائه می دهند.
  • خدماتی مانند ترنسفر فرودگاهی، گردشگری و... در این هتل ها ارائه می شود

البته بین هتل هایی با تعداد ستاره های مشابه ممکن است تفاوت های جزئی برای جذب میهمانان و گردشگران در این بازار رقابتی وجود دارد که این امری کاملا طبیعی بوده ولی کلیات استاندارد اتاق ها، امکانات، خدمات و.... می بایست یکسان باشد.

ملاک های رده بندی هتل ها برچه اساس تعیین می شود؟

در رده بندی هتل ها اصول زیر جز موارد اساسی می باشد:

امور ساختمانی و تاسیسات: نمای کلی ساختمان، مساحت هتل و اتاق ها، امور مربوط تکنولوژی ها موجود در هتل، سیستم های گرمایشی و سرمایشی

ارائه خدمات: تعداد پرسنل، نوع سرویس و تجهیزات ارائه دهنده، مدیریت، کیفیت خدمات، رعایت ضوابط بهداشتی ...

موقعیت مکانی: دو هتل با کیفیت کاملا یکسان چناچه در خارج شهر باشد نسبت هتلی که در مرکز شهر می باشد طبیعتا از نظر قیمت ارزان تر خواهد بود در نتیجه از نظر تعداد ستاره نیز در سطح پایین تری قرار خواهد گرفت.

در واقع این اصول از طرف مدیر کل امور مراکز و خدمات گردشگری معرفی شده و مهم ترین نکته  جلب رضایت مشتری و بر آورده ساختن سطح توقع مسافران با سلایق متفاوت می باشد.در زمینه استاندارد رتبه بندی هتل ها بر اساس ستاره، قوانین بین المللی وجود دارد، در ایران نیز در بسیاری از کشور های منطقه بسیاری از موازین مربوط به ارائه خدمات و امکانات رعایت می شود.

رتبه بندی هتل ها بر اساس ستاره

 

"بازخورد مشتری و رسانه ها نشان داده است که در بعضی موارد رتبه بندی هتل ها دلخواه به نظر می رسد ، و به این رتبه بندی ها اعتماد نمی شود. به همین ترتیب ، ما اخیراً سیستم طبقه بندی خود را اصلاح کردیم تا همه داده های هتل - امکانات ، بررسی رسانه ها ، تجربه مشتری و معیارهای حرفه ای - را در یک رده بندی متوسط ​​وزنه برداریم. "

  1. از طریق سایت ها می توانید به توضیحات درباره ساخت، امکانات و عکس های هتل موقعیت مکانی دسترسی داشته باشد
  2. توجه به نظرات سایر کاربران نیز می تواند راه حل خوبی جهت میزان رضایتمندی از هتل را مشخص کند.
  3. مقایسه هتل ها براساس قیمت ، امکانات و موقعیت مکانی

 

هدف شما از اقامت چیست؟

  • سفر کاری در پیش دارید؟

چناچه سفر کاری دارید فارغ از تعداد ستاره نزدیک بودن به محل ماموریت ایده آل ترین گزینه می باشد

  • اقامت طولانی در پیش دارید؟

امکاناتی مانند سرویس بهداشتی داخل سوئیت، امکان آشپزی، گرمایش و سرمایش خوب باید جز اولویت های شما باشد (تعداد روز های اقامت هرچه طولانی تر باشد نرخ ان پایین تر محاسبه می شود و تعداد آن حداقل 30 روز مبنا قرار می گیرد)

  • هدف سفر شما گردشگری است؟

 موقعیت جغرافیایی هتل در مکانی که دسترسی آن به مراکز خرید، مکان های سیاحتی و زیارتی جز اولویت شما خواهند بود.

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

شاید شما هم برای داشتن اوقات خوش و به یاد ماندنی در سفر و یا حتی در شهر خود به رستوران در مراکز مختلف، هتل ها و... رفته باشید. صاحبین این نوع مشاغل نیز برای جلب رضایت افراد، برای میزبانی ازمیهمانان روش های مختلفی را بکار می گیرند. روش پذیرایی از میهمان و تنوع غذا در رستوران با کیفیت های مختلف متفاوت است ولی در نهایت همه رستوران ها با هر موقعیت مکانی چه در هتل 5 ستاره و یا 2 ستاره می بایست استاندارد های مربوط به سرو غذا را بعنوان رعایت حقوق مصرف کننده در نظر گیرند. در این مقاله از وبسایت "های هتل" به توضیح نحوه پذیرایی از میهمان در هتل می پردازیم.

انواع روش های مختلف پذیرایی در رستوران هتل

پذیرایی به روش آمریکایی

روش آمریکایی درواقع تلفیقی از روش های مرسوم در کشور های دیگر است بعنوان مثال سرو سالاد و سوپ همانند سرو فرانسوی است به اینصورت که یک ظرف بزرگ سوپ یا سالاد برای میهمانان تدارک دیده می شود. سرو غذای اصلی نیز شامل سه نوع غذای متفاوت می باشد که برای میهمانان در نظرگرفته می شود. در واقع سرو غذا به روش آمریکایی متشکل از روش های سنتی در کشور های دیگر است.

پذیرایی به روش فرانسوی

این روش یک از رسمی ترین روش های پذیرایی از میهمان می باشد که در بسیاری از کشور های مختلف با کمی تغییرات  انجام می گیرد. اصل سرویس فرانسوی به اینصورت است که همه ی غذا ها در سینی بزرگ روی یک میز فرعی که در کنار میز اصلی میهمانان است قرار می گیرد و میهمانان با انتخاب خود از خدمه در خواست می کنند غذای انتخابی آن ها برایشان سرو شود یا در بعضی موارد سوپ یا سالاد و ... توسط میز بار برای میهمانان آورده می شود.(این نوع سرویس بیشتر برای سرو پیش غذا و یا سوپ انجام می شود.)

انواع روش های مختلف پذیرایی در رستوران هتل

پذیرایی به روش روسی

در این روش میز فرعی وجود ندارد ( این روش در کشور ما با عنوان "منوی انتخابی" با کمی تفاوت انجام می گیرد) . میهمانان غذای مورد علاقه خود را از منوی در نظر گرفته شده انتخاب و کارکنان خدمه با روشی جالب به پذیرایی از میهمان می پردازند به اینصورت در حالیکه غذا را در دست چپ گرفته نوشیدنی را با دست راست برا میهمان می ریزند.

پذیرایی به روش بوفه

یک نوع از پذیرایی که در کشور ما بسیار مرسوم است، سرو غذا به روش بوفه می باشد. در این روش میز بزرگی مملو از غذاهای متنوع ، انواع پیش غذا و دسر، نوشیدنی تدارک دیده می شود و میهمانان خود به سمت میز غذا رفته و به انتخاب خود از غذاهای مختلف انتخاب می کنند در واقع این روش صرفا جهت دسترسی میهمانان به تنوع غذایی بیشتر و در عین حال پیشگیری از دور ریزی غذای اضافی است اما این نوع سرو هزینه سنگینی برای رستوران یا هتل ها دربردارد.

انواع روش مختلف پذیرایی در رستوارن هتل

 

استاندارد های لازم جهت ارائه سرویس به روش بوفه

  • ایجاد فضای دل انگیز با ظرفیت مناسب برای پیشگیری از ازدحام جمعیت.
  • چناچه غذا نیاز به برش دارد این کار باید توسط پرسنل آشپزخانه در اندازه های مناسب انجام گیرد.
  • گروه غذا های مربوط به هم در کنار هم چیده شده تا میهمانان بتوانند به راحتی انتخاب خود را داشته باشند.
  • از ظروف سرو متناسب با نوع غذا، سس، سالاد و... استفاده شود تا میهمانان هنگام سرو به مشکل بر نخورند.
  • فاصله مناسب بین ظروف برای جلو گیری از ازدحام جمعیت جز نکات بسیار مهم می باشد.
  • در صورت خالی شدن ظروف فورا جایگزینی برای آن انجام شود.
  • نکات مربوط به سفره آرایی مانند استفاده از ظروف پایه دار، تزئینات زیبا، چیدن ظروف به تعداد مناسب... رعایت شود.
  • تنوع غذایی می بایست متناسب با سلیقه افراد با آداب و رسوم گوناگون انجام شود.

 

نکاتی که پرسنل میزبانی هتل می بایست آنها را رعایت کنند

 

  • برقراری ارتباط صمیمانه با میهمان
  • راهنمایی میهمان درباره انتخاب غذا متناسب با ذائقه
  • لبخند گرم و صمیمانه
  • استقرار در محل های مشخص شده در رستوران

در پی معرفی روش های پذیرایی گوناگون و توضیح درباره وظایف  پرسنل رستوران در مقابل میهمانان، در ادامه به توضیح رعایت نکاتی توسط میهمانان در زمینه سرو غذا به روش بوفه می پردازیم. سعی کنید متناسب با ظرفیت خود غذا سرو کنید، تا از اسراف پیشگیری شود.

  • از خوردن همه غذا ها در یک وعده غذایی بپرهیزید؛ زیرا ممکن است با تداخل بعضی غذا ها دچار مسمومیت غذایی شوید.
  • هنگام سرو غذا اصل رعایت نوبت را در نظر بگیرید.
  • سعی کنید بلند صحبت نکنید.

 

در مقاله های بعدی با ما درباره آداب و رسوم غذا خوردن در رستوران همراه باشید.

     

     

    • امیر برادران