های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

ارائه خدماتی همچون اماکن اقامتی مناسب و با کیفیت، مکان های دیدنی شهر، بازارهای خرید و سوغاتی آن شهر مقصد را به شما پیشنهاد بدهیم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۱۳ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در دنیای پر مشغله امروز که مردم فرصت کمتری برای انجام کارهای ضروری خود دارند وجود فناوری های جدید مانند گوشی، لپتاپ و... نعمت است. خوشبختانه اینترنت پا به پای دنیای امروزی توانسته نقش اساسی را برای ارائه خدمات ایفا نماید. دیگر روش های مدرن جای روش های سنتی را گرفته و مردم می توانند وقت بیشتری را برای خود وخانواده شان اختصاص دهند. صنعت گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست و توانسته سهم عظیمی از دنیای ماشینی را ازآن خود کند. در این مقاله از وبسایت "های هتل" به بررسی مزایا و معایب رزرو هتل، آنلاین یا سنتی می پردازیم. 

رزرو هتل

دیگربرای پیدا کردن بلیط، تور های گردشگری و یا اقامتگاه در شهر ها و یا کشور های مختلف نیاز به حضور فیزیکی نیست با مراجعه به سامانه های رزرو آنلاین با دسترسی به تمامی اطلاعات هتل از ظرفیت اتاق تا امکانات و قیمت آن می توانید در هر جای دنیا قبل از هرچیز اقدام به رزرو مستقیم هتل کنید. سامانه های آنلاین شرایطی را فراهم آورده اند که شما می توانید بدون نگرانی نسبت به پر بودن اتاق ها در زمان های خاص، با خیال آسوده رزرو خود را انجام دهید.

آنلاین یا سنتی؟

تفاوت رزرو آنلاین با روش های سنتی اینست که شما با مراجعه به سامانه های آنلاین، با دسترسی به طیف وسیعی از هتل های گوناگون نسبت به رزرو اقامتگاه خود می توانید با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید اما در روش های سنتی شما در حالیکه در شهر مقصد هستید با کوله باری از خستگی می بایست برای رزرو اقامتگاه خود وقت زیادی سپری کنید. حال در این شرایط بخت با شما یار باشد و بتوانید اقامتگاهی متناسب با معیار های خود پیدا نمایید و یا اینکه سفر شما در زمان پیک هتل ها نباشد در غیر اینصورت مهم ترین قسمت سفر شما که قرار است اوقات خوشی در آنجا داشته باشید برخلاف میل شما انتخاب می شود.

رزرو هتل در هر جایی که هستید

از مواردی که هنگام ورود به سامانه های آنلاین می بایست به آن دقت نمود:

  •  دسترسی آسان و سریع به همه خدمات و امکانات آن سامانه می باشد.
  • پشتیبانی 24 ساعته به شما این امکان را می دهد که شما در هر قسمت از رزرو خود سوالی برایتان بوجود آمد خیلی سریع بتوانید به پاسخ درست دست یابید.
  •  از همه مهم تر حذف واسطه ها می باشد که در اینصورت شما می توانید رزرو هتل مورد نظر خود را با ارزان ترین قیمت انجام دهید.
  • سامانه های آنلاین با قرار دادن طیف وسیعی از هتل ها با قیمت و امکانات متفاوت امکان مقایسه هتل های موجود در سطح شهر را برای شما عزیزان فراهم آورده.

مزایا و معایب رزرو آنلاین هتل

هرچند در دنیای ماشینی نیز امکان بروز مشکل ها و یا مغایرت هایی می باشد اما ما در سامانه رزرواسیون "های هتل" سعی می کنیم تمامی اطلاعات مربوط به هتل را با جزئیات آن در اختیار مسافران قرار دهیم در حالت کلی ممکن است عکس های موجود متعلق به هتل نباشد که معمولا سایت هایی که از اعتبار کافی برخوردار هستند  تعداد بیشتری عکس از قسمت های مختلف هتل در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا حدامکان هرگونه اختلال در این زمینه را برطرف نمایند.

موقعیت جغرافیایی :

مکان هتل هم یکی از موارد بحث برانگیز می باشد چرا که شما در مواردی ممکن است با مراجعه به متن های جذاب هتل گول تبلیغات بی پایه و اساس آنها رابخورید و در تصورتان مکان هتل ویژگی های مدنظر شما را داشته باشد، شما می توانید با مراجعه به مکان هتل که در گوگل مپ سامانه رزرواسیون "های هتل" موجود می باشد. نسبت به صحت اطلاعات مطمئن شوید.

گوگل مپ برای تایید مقصد

پشتیبانی 24 ساعته:

ارتباط با پشتیبانان مرکز هم می تواند راهنمای شما در انتخاب هتل باشد چرا که مشاوران این مراکز با اشراف به تمامی اطلاعات هتل ها و دریافت ایده آل های شما در انتخاب هتل، می توانند بهترین مشاوره را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

پس طبق مواردی که در زمینه رزرو مستقیم و غیر مستقیم گفته شد رزرو آنلاین و مستقیم می تواند نتیجه بهتری را ارائه دهد چرا که برای تمامی مشکلات جزئی راه حلی را در اختیار شما عزیران قرار داده ایم.

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان در یازدهم 148 هجری قمری در مدینه بدنیا آمد و در پایان صفر توسط مامون به شهادت رسید. مهم ترین فصل در زندگی امام رضا (ع) جریا ن ولایت ایشان است که در طی این دوره مجبور به هجرت به شهر مدینه شد و در آنجا با کینه مامون به شهادت رسید.

دراین جریان مامون برای عملی ساختن افکار پلید خویش نقشه ای زیرکانه در سر داشت وی در مجلسی که همه بزرگان شهر حضور داشتند با لحنی بسیار صمیمانه رو به همه گفت: << تصمیم دارم خود را از خلافت کنار کشیده و آن را به علی بن موسی رضا (ع) واگذار نمایم چرا که در همه خاندان علی هیچ یک را بهتر از وی  ندیدم.>>

شهادت امام رضا

امام رضا (ع) که از افکار پلید مامون آگاه بود و می دانست که مامون برای رسیدن به این جایگاه به برادر خود امین نیز رحم نکرده و او را به قتل رسانید در جواب وی فرمودند: <<اگر این خلافت مال تو است، جایز نیست خود را خلع کنی و اگر خلافت مال تو نیست چیزی که مال تو نیست جایز نیست آن را به من بدهی. >>

در این مورد مامون ماه ها پا فشاری کرد و از امام رضا (ع) جواب رد دریافت کرد و در مقابله اصرار وی فرمودند:<< من از از بزرگانم شنیده ام قبل از تو از دنیا خواهم رفت و ملائک زمین و آسمان بر من خواهند گریست و پس از مرگ در جوار هارون الرشید دفن خواهم شد.>>

اما بازهم مامون به خواسته ی خود پا فشاری کرد تا آنجا که در مجالس خصوصی امام را به مرگ تهدید می کرد و در نهایت امام رضا رو به وی فرمودند: من این در خواست را قبول می کنم ولی خدا می داند که با اکراه این خلافت را می پذیرم ولی برای پذیرفتن آن شرایطی دارم و فرمود: هیچ وقت از من نخواهی آیین و سنتی را تغییر دهم، کسی را عزل یا نصب کنم و... مامون این شرایط را پذیرفت. امام دست هایش را رو به آسمان بالا برد و گفت: خداوندا عهد ولایتی نیست مگر به فرمان تو، مرا یاری کن هر آنچه تو فرمان داده ای برپا دارم و سنت بزرگان و پیامبران تو را زنده نگه دارم همانا تو بهتر از هرکس خیر و صلاح بشر را می دانی.>>

از آن پس مامون ، امام را با خود به جلسات علمی می برد که در آن علمای بزرگ آن دوره حضور داشتند در واقع هدف مامون از این کار روبرو ساختن سایر مردم با امام بود و قصد داشت دیدگاه آنها را نسبت به اهل بیت تغییر دهد او در تصور خویش انتظار داشت امام در مقابل سوالات متعدد علمای آن دوره ناتوان و عاجز شود اما بر خلاف میل باتنی وی در این مجالس همه اندیشمندان و علمای آن دوره به منزلت علمی واجتماعی وی پی بردند. در این دوره اوج گرایش مردم به اهل بیت طهارت و عصمت بود. مامون بتدریج فهمید که این مجالس برای وی مشکلات پیش خواهد آورد اقدام به محدود کردن وی نمود. اما امام که شیفتگان بسیاری پیدا کرده بود مجالس کلامی میان آنها تشکیل می داد و هر روز به تعداد آنها اضافه می شد مامون با شنیدن این خبر دستور به طرد مردم از آن مجالس کرد. در این زمان بود که کینه مامون بیش از پیش شد تا آنجا که اقدام با عملی ساختن افکار پلیدش ساخت.

در نحوه ی به شهادت رسیدن امام نقل شده که مامون به یکی از خدمتکاران خویش دستور دارد ناخن های بلندش را در زهر آغشته و اناری را دانه کند و نزد امام ببرد امام که از خورد آن امتناع کرد ولی با اصرار مکرر مامون آن را تناول فرمود و طولی نکشید که حال امام دگرگون گشت و روز بعد 29 صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسید.

حرم امام رضا

در این ایام غم آلود سالروز شهادتت کوچه های مشهد بیشتر از هر زمان مملو از حضور توست با اینکه داستان تاریکی ظلمت و غربت تو به پایان رسیده ولی عشق تو چنان در میان شیفتگانت رسوخ کرده که هر سال به عشق گلدسته های بارگاه مطهرت جمعیت انبوهی از سراسر ایران و حتی کشور های دیگر برای تماشای گنبد طلاییت و راز و نیاز با تو به مشهد آمده گویی که بیشتر از همیشه وجود تو حس می شود. گویی در این سر زمین پهناور تنها جایی که پناه دل شکستگانست مزار متبرک توست آنجا که دستمان را بر ضریح فولاد تو گره میزنیم گویی تمام غم های دنیا تمام شده هر آنچه که ما را به این دنیای فانی دلبسته فراموش می کنیم راستی که درمان همه درد ها تویی... آنجا که آب سقا خانه را به یاد گلوی زخمی تو با سمی که سیه دلان به تو خوراندن... آری همان موقع در حالی که هیچ اثری از خلافت آن ستمگر نیست هق هق زائرانت دنیا را فرا می گیرد.

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

واچر چیست؟  واچر در واقع همان تاییدیه قطعی می باشد. حتما در سفر و یا گردشگری این کلمه را شنیده باشید اما معنای دقیق آن را ندایند در این مقاله از وبسایت "های هتل" به توضیح مفصل این کلمه، کاربرد و قوانین مربوط به آن می پردازیم.

واچر غیر مستقیم

واچر یا ووچر که  در انگلیسی (voucher) نوشته می شود عبارت است از دریافت کوپن یا تاییدیه در ازای پرداخت مبلغ  تعیین شده. تقریبا تمام معاملاتی که انجام می شود دارای واچر هستند فقط در لغت معنای متفاوت دارد مثلا در رهن و اجاره مسکن با نام "اجاره نما یا قولنامه" ، خرید وفروش ماشین "برگ سبز"، خرید و فروش اجناس "فاکتور" و در صنعت سفر و گردشگری برای تایید بلیط هواپیما و رزرو هتل در مقابل پرداخت هزینه مربوط به آنها "واچر" دریافت می کنید. در واقع واچر برای بلیط هواپیما و رزرو هتل کاربرد دارد.

واچر معمولا به دوصورت دریافت می شود واچر مستقیم وغیر مستقیم به این صورت که چناچه شما هنگام رزرو اتاق درمحل حضور داشته باشید و هزینه را بپردازید واچر هتل از طریق ایمیل یا دریافت برگه ای ای حاوی اطلاعات رزرو به شما داده می شود ولی چناچه از طریق آژانس های مسافرتی و یا سامانه های آنلاین، رزرو شما انجام شود واچر غیر مستقیم می گویند. که با پیشرفت علم و تکنولوژی و عصر ارتباطات  بهترین حالت آن رزرو از طریق سامانه های آنلاین رزرواسیون می باشد زیرا شما در این حالت می توانید با مشاهده تمام اطلاعات هتل های مختلف در سطح شهر مقصد و تصاویر آن با آگاهی کامل از هتل و متناسب با نیاز های خود رزرو را انجام دهید. در اینصورت شما می توانید با برنامه ریزی بهتر و دقیق تری نسبت به سفر خود اقدام نمایید و اقامت دل انگیزی برای خود فراهم آورید.

اطلاعات مربوط به دریافت واچر در آژانس های مختلف و سامانه های آنلاین رزرواسیون تفاوت دارد که در حالت کلی شامل: کانفرم رزرو یا همان شماره رزرو که از طریق ایمیل دریافت می کنید. اطلاعات اساسی مانند اطلاعات شخصی ، تعداد نفرات و ... پس در ورود اطلاعات خود در هنگام رزرو هتل یا بلیط هواپیما صادقانه عمل کنید و حتما در هنگام دریافت کلید اتاق و یا کارت پرواز، اصل مدارک شناسایی (شناسنامه) خود را به همرا خود داشته باشد.

نمونه واچر هتل

اطلاعات اساسی واچر هتل:

  • اطلاعات مربوط به سامانه رزرواسیون
  • شماره شناسایی تامین کننده اقامت
  • کد کانفرم هتل و یا تاییدیه هتل که می بایست با اطلاعات هتل تطابق کامل داشته باشد.
  • اطلاعات دقیق مربوط به شخص یا اشخاص که این قسمت توسط اقامت کننده تکمیل می شود پس لازم است صادقانه و با جزئیات صورت گیرد زیرا هرگونه مغایرت با اطلاعات اصلی شخص مسئولیت این ناهمخوانی به عهده فرد می باشد.
  • تاریخ ورود و یا خروج از هتل (چک این وچک اوت)
  • اطلاعات مربوط به هتل:آدرس هتل، نوع اتاق، ظرفیت اتاق و یا چشم انداز کلی اتاق که می بایست در واچر هتل ثبت شود.
  • تمامی اطلاعات ذکر شده در واچر هتل با اطلاعات شخص و هتل رزرو شده می بایست تطابق داشته باشد تا فرد بتواند در هتل اقامت داشته باشد.

 

نکات مهم

  • در برخی از کشور ها که عضو شینگن هستند باید ابتدا واچر هتل را دریافت نمایید سپس برای دریافت ویزا اقدام نمایید.
  • واچر هتل ممکن است شامل بخشی از هزینه اقامت در هتل و یا کل مبلغ باشد.

نمونه واچر بلیط

 

واچر بلیط هواپیما شامل موارد زیر است:

  • مبدا و مقصد
  • شماره ترمینال
  • ساعت و تاریخ شروع پرواز از مبدا
  • ساعت و تاریخ رسیدن پرواز به مقصد
  • شماره پرواز
  • نوع پرواز
  • اطلاعات پشتیبانی

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

سالروز تربیت بدنی و ورزش26 مهر ماه هفته تربیت بدنی جهت آگاهی و ترغیب جامعه به سمت و سوی ورزش نامگذاری شده است. ورزش علاوه بر آثاری که در سلامت جسم فرد ایجاد می کند در روح وروان انسان تاثیرات مطلوبی مانند پیشگیری از افسردگی، بیکاری، سستی، افزایش قدرت بدنی  و... می شود. اما داشتن آگاهی لازم در این مورد بسیار مهم می باشد زیرا ممکن است ناخواسته به بدن آسیب جدی وارد شود اما نگران نباشید ما در این مقاله از سامانه رزرواسیون "های هتل" با تحقیق و بررسی فراوان از اهمیت آن در دیدگاه اسلام و آگاهی لازم در زمینه زمان، لباس و کفش مناسب، نوع ورزش و ... در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

 

همانطور که می دانید اسلام یک دین کامل است و بر همه واقعیت های وجودی انسان تاکید کرده است. تربیت بدنی نیز از دیدگاه اسلام سبب پرورش و تقویت ذهن و جسم انسان می شود که این دو همپای هم سبب سرزندگی و مصونیت فرد و جامعه می شود. اسلام همواره انسان را از تنبلی و کاهلی باز می دارد و می فرماید: << من لا معاش له لا معادله>> به این معنا که همواره در تکاپو در زندگی خود باشید همچنین اشاره دارد که روح و تن، جسم و جان در کنار یکدیگر معنا پیدا می کنند از این رو به سلامت بدن و روح تاکید دارد. چشم وسیله بینایی، گوش وسیله شنیداری ... سلول های مغز نیز وسیله تفکر و تلاش هستند تا آنجا که می گوید: عقل سالم در بدن سالم. در ادامه به توضیحات مفیدی می پردازیم.

زمان ورزش:

ورزش صبحگاهی

ورزش در صبح به دلیل پایین بودن قند خون بهترین زمان برای چربی سوزی می باشد البته به این نکته توجه کنید که ورزش در صبح با معده خالی سبب از دست رفت عضلات بدن می باشد یا به اصطلاح دچار کاتابولیسم خواهید شد زیرا در این هنگام بدن برای تامین انرژی سراغ عضلات می روند به همین دلیل بهتراست قبل از ورزش صبحگاهی پروتئین کامل دریافت کنید.

ورزش بعد ازظهر

در مطالعاتی که انجام شده ورزش در بعد از ظهر عملکرد ورزشی، قدرت، توانایی و استقامت بیشتری را در برخواهد داشت زیرا انجام ورزش های سنگین و استقامتی در بعد ازظهر بیشتر ممکن خواهد بود. دقت کنید ورزش سنگین روی خوابتان تاثیر می گذارد، حداقل 4 ساعت قبل از خوابتان ورزش کنید.

اما در نهایت انتخاب ورزش به عهده ی شخص و براساس توانایی های او ارزیابی می شود اما نکات زیرا در نظر بگیرید:

  • قبل از ورزش به مدت 10 دقیقه ورزش هوازی مانند پیاده روی انجام دهید.
  • قبل از ورزش صبحانه سبک و کامل میل کنید تا بتوانید قند خون خود را کنترل کنید.
  • در بهترین حالت می توانید ورزش خود را تفکیک کنید مثلا صبح 10 دقیقه پیاده روی کنید و بعد از ظهر ورزش سنگین انجام دهید.این شیوه در سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند.
  • طبق مطالعات انجام شده بزرگسالان باید روزی 75 دقیقه ورزش با شدت بالا در برنامه روزانه خود قرار دهند.

سالروز تربیت بدنی و ورزش

لباس ورزشی

لباس ورزشی خوب باید علاوه بر راحتی  از تعریق بدن شما در حین ورزش جلوگیری نماید بطور کلی لباس ورزشی خوب باید خشک بماند برای کسانیکه بطور حرفه ای ورزش می کنند داشتن یک لباس مناسب امری ضروری است، بطور کلی لباس ورزشی باید فاکتورهای زیر را دارا باشد:

  • جاذب رطوبت باشد.
  • مانع از ایجاد بوی بد شود.
  • در حین ورزش خنک باشد.
  • از نظر سایز باید کاملا اندازه بدن شما باشد.
  • تا اندازه ای کشی باشد.
  • لباس زیر بهتر است از جنس پنبه و رنگ سفید باشد.

کفش ورزشی

کفش ورزشی حتما باید استاندراد باشد زیرا اثرات نامطلوب آن بسیار جبران ناپذیر خواهد بود و این اثرات بیشتر با فشار بر روی زانو و مفاصل ایجاد می شود سعی کنید از کفش های منعطف استفاده کنید و اندازه آن کاملا مناسب پایتان باشد بگونه ای که قوزک پا در آن نچرخد و دارای ساختار چند لایه باشد تا بتواند از ضربات در حین ورزش به پا پیشگیری کند.

نکات مهم پس از ورزش

  • بعد از ورزش با آب گرم دوش بگیرید.
  • لباس ورزشی خود را حتما بشویید و در آفتاب بگذارید زیرا در غیر اینصورت لباس شما محیط مناسبی برای ایجاد قارچ و عفونت می شود.
  • بعد از ورزش مواد غذایی مناسب نوشیدنی های حاوی ویتامین و پروتئین بسیار مناسب می باشد.
  • پس از ورزش نباید در محیط سرد باشیم زیرا امکان بروز سرماخوردگی و بیماری های کلیویبسیارزیاداست.سالروز تربیت بدنی و ورزش

نوع ورزش درجه ی اول بستگی به سن ، هدف، قدرت بدنی، جنسیت بستگی دارد و بهتر است قبل از هرچیز با مربی یا مشاور ورزشی خود در این زمینه هماهنگی های لازم را انجام  دهید و حتما اورا از بیماری خود مطلع کنید.

ورزش در دل طبیعت بسیار مفرح و لذت بخش می باشد، گردشگری ورزشی سبب تهذیب روح می شود. در مطالب زیر به معرفی طبیعت های زیبا می پردازیم.

بهترین مناطق گردشگری مشهد

 

 

 

 

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

تعریف استاندارد

استاندارد در لغت به معنای نظم و هماهنگی می باشد که قرار گرفتن آن در اولویت کار و عملی ساختن قوانین مربوط به آن سبب هماهنگی و یکپارچگی در زمینه های مختلف می شود. استاندارد بعنوان بخش اساسی و اصولی در صحت و سلامت کالا نقش اساسی ایفا می کند که نتیجه آن سبب رضایت مشتری از کالا و یا خدمات می شود.

استاندارد در واقع از اصول فنی و تخصصی است که همه مدیران و صاحبین مشاغل مختلف برای پیشرفت و حفظ جایگاه خود در اولویت روند کار خود می بایست قرار دهند. از سال 1970 چهاردهم اکتبر مصادف با 22 مهر روز جهانی استاندارد به رسمیت شناخته شد و در سال 2018 شعار "استاندارد های بین الملل و چهارمین انقلاب صنعتی"برگزار شد. در واقع شروع و تشکیل این سازمان در ژنو ما بین روسای بیست و پنج کشور در لندن شکل گرفت.

اهمیت رعایت استاندارد

با پیشرفت علم و صنعت و بازار عرضه و تقاضا همواره مدیران و صاحبین مشاغل چناچه ضوابط و مبنای اصولی را در راستای کار خود قرار ندهند در عرصه رقابت جایگاهی نخواهند داشت. در واقع اهمیت رعایت استاندارد بیشتر از سود آن  برای مصرف کننده، برای تولید کننده می باشد. چند مورد از اهمیت استاندارد برای تولید کننده:

  • کاهش هزینه انبار داری

  • فرآیند تولید منظم
  • روند و پیشرفت کارخانه بصورت صعودی
  • عدم نیاز به تبلیغات بی پایه و اساس
  • کیفیت محصول به تنهایی سبب جذب مشتری خواهد بود

روز جهانی استاندارد

قوانین ومقررات مربوط به استاندارد تنها به نتیجه محصول بسنده نمی کند بلکه از ابتدای طرح و نقشه ی آن تا لحظه ی عرضه آن مورد بررسی قرار می دهد. در حوضه عدم رعایت تدابیر تعیین شده مربوط به استاندارد،عمق فاجعه زمانی مشخص می شود که خسارت و تلفات ناشی از آن بیشتر از رعایت آن خواهد بود. رعایت استاندارد در جامعه جهانی موارد زیر را پوشش می دهد:

  • رعایت حقوق مصرف کننده
  • توسعه و پیشرفت صنعت و اقتصاد
  • امنیت مصرف کننده
  • توسعه و امنیت شغلی مدیران و ارگان ها
  • کاهش وابستگی به واردات
  • ایجاد اشتغال زایی
  • ورود به بازار جهانی
  • تاریخچه تصویب استاندارد در ایران

روز جهانی استاندارد

تاریخچه استاندارد درایران

با تصویب قانون اوزون و مقیاس ها درسال 1304 شمسی، قوانین ومقرراتی مبنی بر نظارت بر کیفیت و ساختار کالا و یا خدمات ارائه گردید و بصورت یک سازمان در وزارت صنعت و بازرگانی شکل گرفت و با تصویب قانون" موسسه استاندارد شروع به فعالیت نمود.جایگاه ایران در سازمان جهانی استاندارد، میان 163 کشور به رتبه 23 ارتقاء یافت.

 

ایزو چیست؟

ایزو توسعه استاندارد سازی و فعالیت های مربوط در جهان با دیدگاهی است که هم به ایجاد تسهیلات در زمینه تبادل بین المللی کالاها و خدمات توجه دارد و هم توسعه همکاری در زمینه های فکری، علمی، فنی و اقتصادی را در نظر دارد.

حاصل فعالیت های ایزو قرارداد های بین المللی خواهد بود که به عنوان استاندارد های بین المللی منتشر می شود. سیستم های مدیریتی ایزو از طریق بیش از ۴۳۰۰۰۰ سازمان در ۱۵۸ کشور به اجرا در می آید.

 

 

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

 

مشهد مقدس علاوه بر وجود بارگاه منور امام رضا (ع) که هر ساله تعداد زیادی به قصد زیارت حرم مطهر وارد مشهد می شوند، جاذبه های گردشگری، علمی و فرهنگی متنوعی دارد از جمله مکان های دیدنی که توجه بسیاری از والدین را به خود جلب کرده است مجموعه شهر مشاغل کودک کارالند است. در این مقاله از وبسایت "های هتل" برای آشنایی بیشتر از این مجموعه و امکانات آن با ما همراه باشید.

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

مارکو پولو (1254 تا 8 ژانویه 1324) یک کاوشگر ونیزی بود که کتاب  او به سفرهای مارکوپولو معروف بود و شرح سفر وی و تجربیات او در آسیا بود. پولو با خانواده اش به طور گسترده سفر کرد و از سال 1271 تا 1295 از اروپا به آسیا سفر کرد و 17 سال از آن سال ها در چین ماند. در حدود سال 1292 ، او چین را ترک کرد.

داستانهای مارکو پولو درباره سفرهای وی در آسیا به عنوان کتابی به نام شرح جهان منتشر شد که بعداً با عنوان سفرهای مارکو پولو شناخته شد. تنها چند سال پس از بازگشت از چین به ونیز ، مارکو فرماندهی یک کشتی را در جنگ علیه شهر رقیب به عهده گرفت.

وی سرانجام دستگیر و به زندان ژنو محکوم شد و در آنجا با یک زندانی و نویسنده بنام روستچلو روبرو شد. هنگامی که این دو با هم دوست شدند ، مارکو در مورد زمان اقامت خود در آسیا ، درباره هر آنچه دیده و جاهایی که سفر کرده و کارهایی که انجام داده به روستچلو گفت.

این کتاب مارکو را به یک شهرت معروف تبدیل کرد. این چاپ به زبان فرانسوی ، ایتالیایی و لاتین منتشر شد و به محبوب ترین کتاب خوانده شده در اروپا تبدیل شد. اما خوانندگان معدودی به خودشان اجازه دادند که قصه مارکو را باور کنند. آنها آن را به عنوان داستان، مردی با تخیل و دروغگو تبدیل ساختند. این اثر درنهایت عنوان دیگری میلیون ها دروغ به دست آورد. با این حال ، مارکو پشت کتاب خود ایستاد ، و این ماجراجویان و تجار بعدی را تحت تأثیر قرار داد.

مطالب مرتبط:

 

 

سالروز جهانگردی

توماس کوک چگونه سبب تحول عظیم در گردشگری شد

 

خانواده ، اوایل زندگی و آموزش

اگرچه وی در یک خانواده بازرگان ثروتمند ونیزی متولد شد، اما بیشتر دوران کودکی مارکو پولو بدون پدر و مادر گذراند ، و او در یک خانواده گسترده پرورش یافت. مادر پولو هنگام جوانی درگذشت و پدر و دایی وی ، بازرگانان جواهرات موفق نیکوولو و مفائو پولو ، در بیشتر دوران جوانی پولو در آسیا بودند.

خانواده و بچه ها

پس از آزادی از زندان در سال 1299 ، پولو به ونیز بازگشت ، در آنجا که ازدواج کرد ، سه دختر بزرگ کرد و برای حدود 25 سال مشاغل خانوادگی را در پیش گرفت.

فوت وی

مارکو در تاریخ 8 ژانویه سال 1324 در خانه خود در ونیز درگذشت. در حالی که در حال مرگ بود ، دوستان و هواداران کتاب وی به ملاقات وی رفتند و از او خواستند تا اعتراف کند که کتاب وی داستان است. مارکو بی اعتنا نبود. وی گفت: "نیمی از آنچه را دیدم نگفته ام."

دستاورد ها

در قرنهای پس از مرگش ، مارکو پولو این شناخت را پذیرفته است که نتوانسته در طول زندگی به نتیجه برسد. بسیاری از آنچه او ادعا می کند دیده است توسط محققان ، دانشگاهیان و سایر کاشفان تأیید شده است. حتی اگر داستان های وی از مسافرانی دیگر که در این راه با آنها ملاقات کرده بودند آمده باشد ، داستان مارکو به تعداد بیشماری از ماجراجویان دیگر القا کرده است که عازم دنیا شوند و جهان را ببینند. دو قرن پس از گذشت مارکو ، کریستوفر کلمب به امید یافتن مسیری جدید به سمت شرق ، به سوی اقیانوس اطلس حرکت کرد. با او نسخه ای از کتاب مارکو پولو بود.

 

درمقاله های بعدی با داستان های هیجان انگیز از سفر های وی با ما همراه باشید.

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

اگر شما هم از آن دسته افرادی که به دنبال هیجان و ماجراجویی هستید با ما همراه باشید. موزه مکانی است که با نمایش گذاشتن آثار هنری، تاریخی، فرهنگی، سطح دانش و اطلاعات مخاطب را در زمینه های مختلف افزایش می دهد موزه های متعددی در دنیا وجود دارد که نمایانگر تاریخ و فرهنگ و تمدن کشورها می باشند اما در این مقاله می خواهیم به معرفی ترسناک ترین موزه های دنیا بپردازیم.

6 موزه ترسناک دنیا

1-    موزه مومیای های دلاس

2-    موزه کاتاکمب دی کپوچینی

3-    موزه روانپزشکی گلور

4-    موزه عروسک سخنگو

5-    موزه ماتر

6-    موزه عبرت

 

 

 شاید برای شما هم جالب باشد که موزه عبرت در ایران جز هفت موزه ترسناک دنیا می باشد در واقع تاریخچه این موزه به دوران پهلوی دوم بر میگردد و برگرفته  از شکنجه های نیروی پلیس مخفی شاهنشاهی است. این موزه همان مکانی است که نیروی پلیس مخفی ساواک هر مخالفی را در نطفه خفه می کرد. در واقع این موزه همان ساختمان قدیمی زندان ساواک بوده که در حال حاصر مصداق واضحی از شکنجه های آن دوران می باشد این موزه در عین ترستناک بودن مکانی پند آموز برای نسل امروز می باشد.

در مقاله های بعدی به توضیح سایر موزه های ترسناک دنیا می پردازیم با ما همراه باشید.

 

 

مطالب مرتبط:

پر طرفدارترین موزه های مشهد

موزه بزرگ خراسانی

 

 

 

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

ممکن است بسیاری از ما در مقطعی از زندگی مان "گردشگر" بوده ایم ، اما تعریف آنچه در جهانگردی است متفاوت می باشد. جهانگردی فعالیت افرادی است که برای مسافرت و اقامت در مکانهایی خارج از محیط معمول خود برای تفریح ، مشاغل و یا اهداف دیگر به مدت بیش از یک سال متوالی انجام می شود. در این مقاله از وبسایت "های هتل" ضمن گرامی داشت 5 مهر ماه روز جهانگردی، سومین صنعت پویا و بزرگ  صادراتی که رفاه، امید و درک متقابل برای همه ی افراد در جهان به ارمغان می آورد به معرفی جهانگردان مطرح نظیر "ناصر خسرو"، "ابن بطوطه"، "مارکوپلو" و توضیح مختصری از زندگینامه اولین جهانگردان ایرانی "برادران امیدوار"  می پردازیم.

جهانگردی سبب بالا بردن سطح بینش و آگاهی در زمینه جامعه جهانی، زندگی فردی و در نهایت اثر بخشی ارزشهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در سراسر جهان می شود. جهانگردی از فعالیت های مطلوب و مفرح بسیاری از ما است و شاید هریک ازما آرزو داشته باشیم همه جای دنیا و حتی ناشناخته ترین جاها را ببینیم و به اسرار جهان پی ببریم... توصیه می کنم حتی برای مدتی کوتاه به جهانگردی بپردازید یقینا که از عمرتان حساب نخواهد شد. به گفته ی شاعر عزیزمان که می گوید:

جهان گشتن (یا دیدن) به از جهان خوردن است

گردش و تفریح در آفاق جهان بهتر از خوردن و خفتن و در گوشه ای آرمیدن است. چرا که این حظ جسم می دهد و آن حظ روح

 

جهان کتاب است و کسانی که جهانگرد نیستند فقط چند صفحه از آن را می خوانند. جهانگردی بیشتر از هر دوره دانشگاهی آموزش می دهد. جهانگردی یک صنعت پویا و رقابتی است که نیاز به توانایی سازگاری مداوم، با نیازها و خواسته های متغیر مشتری دارد ، زیرا رضایت ، امنیت و لذت مشتری از اهداف اصلی مشاغل مربوط به جهانگردان است.

از مزایای جهانگردی برای فرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- جهانگردی به شما آموزش می دهد و باعث افزایش آگاهی شما نسبت به جهان اطرافتان می شود.

2- جهانگردی با شناخت روی کشورهای مختلف، سبب افزایش درک تفاوت های فرهنگی آن ها می شود.

3-جهانگردی سبب خودشناسی می شود. بطور کلی شما با دوری از وطن، عملکرد خود را در شرایط  و مهارت های مختلف آزمایش خواهید کرد و هنگام برگشت به خانه آدم قبل نخواهید بود.

4- جهانگردی شما را صبور و شکیبا می کند و یاد می گیرید تفاوت ها را بپذیرید.

5- جهانگردی لحظات و تجربیات فراموش نشدنی را برای شما فراهم می آورد.

6- جهانگردی شما را قوی تر و اعتماد به نفس بییشتری به شما خواهد بخشید و یاد می گیرید از پستی و بلندی های زندگی شجاعانه تر و با اتکا به خویش عبور کنید.

7- جهانگردی باعث می شود شما دانش مفیدی کسب کنید شما می توانید راه حل مفیدی برای مشکلات خود پیدا کنید.

8- جهانگردی باعث ایجاد انگیزه در شما می شود.

در واقع واژه جهانگرد (توریست) در قرن نوزدهم بین جوانان اشراف زاده که به قصد ادامه تحصیل به فرانسه می رفتند، رواج پیدا کرد بعد ها به هرکس که به قصد تفریح ، وقت گذرانی، استراحت و آشنایی با اقشار مختلف سفر می کردند جهانگرد (توریست) می گفتند اما هم اکنون با گسترش شهرها، کشورها و نیاز به گسترش روابط  در زمینه های مختلف جهانگردی به سه دسته تقسیم می شود.

·        جهانگردی برون مرزی

·        جهانگردی درون مرزی

·        جهانگردی داخلی

که هر کدام ممکن است با اهداف مختلف مانند تفریحی، ورزشی، مذهبی، سیاسی، درمانی، فرهنگی و تجاری انجام شود.

 

 تأثیرات جهانگردی در کشورها عبارت است از:

·        افزایش و کسب درآمد برای بازارهای آزاد از طریق خرید گردشگران

·        توسعه مشاغل کاری برای خدمات رسانی به جهانگردان

·        توسعه آژانس های گردشگری

·        گستردگی وسائل حمل و نقل

·        افزایش درآمد ناشی از سرمایه گذاری های خارجی

·        توسعه و پیشرفت راه ها و فرودگاه ها

·        ایجاد جاذبه های دیدنی و مراکز نگهداری آثار باستانی و تاریخی

·        توسعه مؤسسات وابسته به صنعت جهانگردی

·        به وجود آمدن جاذبه‌های مختلف جهانگردی

چکیده ای از زندگی برادران امیدوار نخستین جهانگردان ایران

عیسی و عبدالله اولین کسانی بودند که در ایران 10 سال از زندگی خود را به جهانگردی پرداختند. آنها در ابتدا سفر های خود را با موتور سیکلتی که از پدر ومادر خود به ارث برده بودند انجام می داند بعد ها با ثبت نام در باشگاه های کوهنوردی و فتح چند قله بزرگ به دوچرخه روی آوردند و تصمیم گرفتند با دوچرخه تمام دنیا را بپیمایند. آنها درابتدا بودجه گردشگری خود را از پس انداز خود تامین می کردند ولی بعد ها با انتشار عکس ها و مقاله های خود در زمینه سفرهای پژوهشی و اکتشافی خود توانستند منبع درآمد خوبی برای خود بدست آورند و ناممکن ها را ممکن کنند.

 

اکنون موزه ای را به این دو برادر در کاخ سعد آباد با شهرت جهانی اختصاص داده اند. این موزه نخستین موزه جهانگردی و پژوهشی ایران است که در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده است. در این موزه اشیایی مانند آلات و ادوات شکار بومیان آفریقا، آمازون، اسکیموها و …، پرندگان و حشرات تاکسیدرمی شده،  ظروف سفالین از فرهنگ اینکاها، حیوانات،  فسیل ها، مرجان ها و سنگ هایی مربوط به میلیون ها سال قبل و همچنین عکس های برادران امیدوار از سفر خود به دور دنیا را خواهید دید.

  • امیر برادران
  • ۰
  • ۰

یکی از پر طرفدارترین مواردی که هنگام مسافرت بسیاری از افراد در جستجو آن هستند  سفر با پرواز چارتر می باشد شاید شما هم هنگام برنامه ریزی سفر برای انتخاب وسیله نقلیه خود جستجوهای بسیاری کرده باشید تا بلیط مقصد مورد نظرتان را با کم ترین هزینه تهیه کنید.

 

در این مقاله از وبسایت "های هتل" به توضیح بلیط چارتر و تفاوت آن با بلیط سیستمی می پردازیم. در صنعت گردشگری بطور کلی هرچیزی مانند هتل، قطار، هواپیما و ... بتوان در بست اجاره کرد را چارتر می گویند اما در ایران این واژه بیشتر برای هواپیما استفاده می شود. بیشترین مزیتی که پروازهای چارتری نسبت به پروازهای سیستمی دارند قیمت آن می باشد اما ممکن است این نوع پرواز همیشه در دسترس نباشد و یا تعداد آن محدود باشد به اینصورت که در فصل هایی که تقاضا برای سفر بیشتر می باشد مثل تابستان و یا عید و یا شهرهایی که بیشترین جذب توریست را دارند یا تعداد پروازهای آن محدودتر می باشد کمتر بلیط بصورت چارتر فروخته می شود.

زمان پرواز یکی از فاکتور های مهم برای برنامه ریزی کردن برای مسافرت می باشد اگر شرایط کاری، زندگی و یا شخصیت شما بگونه ای است که می بایست از قبل برای سفر خود برنامه ای دقیق بچینید بهتر است پرواز های سیستمی را انتخاب کنید اما چناچه علاقه زیاد به سفر دارید و مدام در حال گردش هستید و زمان بندی سفر برایتان زیاد مهم نیست بلیط های چارتری گزینه خوبی برای شما است.

از طرفی برنامه ریزی برای سفر با پروازهای چارتر بسیار دشوار می باشد زیرا روز و ساعت دقیق پرواز  ممکن است یک تا دوساعت یا نهایت یک روز قبل از سفر مشخص شود و شما برای برنامه ریزی در شهر یا کشور مقصد فرصت کافی نداشته باشید و از همه مهم ترانتخاب اقامتگاه دنج و راحت و متناسب با بودجه ی شما می باشد. اما خوشبختانه باید بگویم تیمرزواسیون "های هتل" برای سهولت در رزرو اقامتگاه سامانه ای تشکیل داده  تا شما در هر ساعت از شبانه روز با اطلاعات کافی نسبت به اقامتگاه های مختلف بتوانید خیلی سریع رزرو اقامتگاه خود را انجام دهید.          

 

 

 

 

 

 

 

 

  • امیر برادران