های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

ارائه خدماتی همچون اماکن اقامتی مناسب و با کیفیت، مکان های دیدنی شهر، بازارهای خرید و سوغاتی آن شهر مقصد را به شما پیشنهاد بدهیم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

کوه پارک مشهد درکمربند جنوبی ، یک پارک کوهستانی با نوع جنگلی مصنوعی واقع شده در ارتفاعات جنوبی مشهد است که در 26 تیرماه افتتاح شد. گشایش کوه‌پارک با شعار “خانواده امن‌ترین جای دنیا” به جای “خانه، امن‌ترین جای دنیا” انجام می‌گیرد، در شرایط بحرانی و پیچیده فعلی کرونا، کوه‌ پارک مجال مختصری برای ارائه خدمت خانواده‌ محور است. مسیر دسترسی اصلی به کوه پارک از بلوار شهید فکوری، انتهای بولوار دلاوران، خیابان نخل می باشد.

کوه پارک مشهد

کوه پارک تخریب زیست محیطی یا تفرجگاه!

پروژه کوه پارک مشهد درکمربند جنوبی ، آسیب زیست محیطی قطعا خواهد داشت زیرا با کوه خواری دیگر آن فضای طبیعی در منطقه وجود نخواهد داشت و قطعا شاهد ساخت و سازهای بیشتری خواهیم بود.حیوانات منطقه با ورود ماشین ها و آلودگی وآدم ها احساس خطر خواهند کرد و جایی برای زندگی نخواهند داشت.بافت طبیعی ای که همه روزه برای کوهنوردان و دوچرخه سواران محیط امنی برای ورزش بوده الان در خدمت جاده و راه و حجوم زیادی از قشر مختلف به این بخش شده است.شاید وجود این کمربند جنوبی به لحاظ ‌ترافیکی مفید باشد اما این پروژه از حیث اجتماعی و زیست محیطی مضر است.

دادستان مشهد ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ اعلام کرد به علت نداشتن پیوست زیست محیطی، هرگونه فعالیت برای ادامه اجرای طرح ساخت کمربند جنوبی مشهد تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود و تغییر کابری به کوه پارک داده شد.

مخالفت های در ساخت کوه پارک مشهد

 

جاده سازی در کوه پارک مشهد

جاده سازی کوه پارک

علت ساخت کوه پارک

این کوه پارک را به عنوان یکی از ریه‌های تنفسی کلان شهر مشهد میدانند که دارای درختچه‌ها و درخت‌های فراوان و همچنین چندین آبشار مصنوعی کوچک و بزرگ در گوشه و کنار این پارک در حال ساخت است. باتوجه به کم بودن مناطق تفریحی و گردشگری مشهد که محدود به مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز شده است، پروژه کوه پارک با رویکرد ارائه خدمات به مردم بهره‌برداری شد؛ علاوه بر این، پس آن با موافقت ستاد تدبیر استان خراسان رضوی، طرح کوه پارک با کاربری عمومی برای تسهیل دسترسی شهروندان به ارتفاعات جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

 

ساخت کوه پارک

اهداف تعریف شده برای کوه پارک

  • سینما ماشین، رستوران سیار، مزرعه حیوانات و کارفود از جمله برنامه‌هایی است که در اینجا پیش‌بینی شده است.
  • جهت تامین خدمات مورد نیاز و رفاه بیشتر شهروندان امکاناتی چون کارفود و… پیش بینی شده است.
  • جنگل مصنوعی و دست ساز در آن در دست احداث می باشد.
  • کوه پارک به عنوان یکی از ریه‌های تنفسی کلان شهر مشهد، دارای درختچه‌ها و درخت‌های فراوان و همچنین چندین آبشار مصنوعی کوچک و بزرگ در گوشه و کنار این پارک در حال ساخت است.
  • طول این فضا 5.1 کیلومتر است که افراد می‌توانند برای گذران اوقات فراغت خود، کوهپیمایی و دوچرخه سواری استفاده کنند.

  • ۹۹/۰۴/۳۱
  • امیر برادران

هتل آپارتمان های مشهد

کوه پارک مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی