های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

ارائه خدماتی همچون اماکن اقامتی مناسب و با کیفیت، مکان های دیدنی شهر، بازارهای خرید و سوغاتی آن شهر مقصد را به شما پیشنهاد بدهیم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

میامی یکی از شهرهای استان سمنان می باشد که در شرق این استان قرار گرفته است. این شهر به عنوان مرکز در شهرستان میامی در نظر گرفته شده است.

میامی

میامی با قدمت هزار ساله خود دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد. همچنین به سبب این که در میان راه ارتباطی مشهد و تهران قرار گرفته هرساله گردشگران زیادی از این استان دیدن می کنند.

همچنین این منطقه زیبا با وجود صنایع دستی که دارد از مراکز قابل توجه در کشور محسوب می شود. این شهرستان روستاهایی را در بر دارد که از مناطق نمونه گردشگری به شمار می روند. میامی دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوانی می باشد که به اختصار به هر کدام می پردازیم:

کاروانسرای عباس آباد

کاروانسرای عباس آباد در 75 کیلومتری شرق میامی واقع شده است. این کاروانسرا در دوره قاجار به طور کامل بازسازی شده است. این کاروانسرا بر روی زمینی به مساحت 8500 مترمربع واقع شده و به صورت مستطیل و از نوع چهار ایوانی می باشد. این کاروانسرا دارای دو ورودی می باشد که ورودی اصلی آن در قسمت شرق کاروانسرا قرار دارد. این کاروانسرا از دو بارانداز برخوردار است که از دیگر کاروانسرا ها ظرفیت بیشتری را دارا می باشد. همچنین دارای کتیبه هایی بوده که متاسفانه به سرقت رفته است.

کاروانسرای عباس‌آباد - سمنان

مسجد جامع قرومد

مسجد جامع فرومد یکی از مسجد های زیبایی است که نشاندهنده شاهکار معماری گذشتگان است. این مسجد یکی از مسجد های تاریخی کشور است که با گچبری ها، نقش ها و کاشی کاری های زیبا در بین آثار تاریخی مهم و بی نظیر به شمار می رود. این بنا جز ارزشمند ترین بناهای تاریخی استان سمنان است و از عجایب هنری ایران نیز محسوب می شود. ضلع شمالی این مسجد که با آجر کاری و گچبری و کتیبه تزئین شده است، به عنوان ورودی در نظر گرفته شده است .

 کاروانسرای میامی

کاروانسرای میامی از دوره صفوی می باشد و در مرکز شهر میامی قرار گرفته است و تاکنون پا برجا می باشد. این بنای زیبا از نوع چهار ایوانی می باشد که به شکل حیاط مرکزی بوده و با آجر ساخته شده است. ورودی این بنا در شمال کاروانسرا واقع شده است که به شکل هشتی و در دو اشکوب است.

کاروانسرا میامی

از زیبایی های منحصربه فرد دیگر این کاروانسرا می توان به کتیبه های سنگی حجاری و نصب شده بر روی سر در ورودی ، اشاره کرد که تاریخ ساخت آن بر روی آن نوشته شده است. این کاروانسرا بازیربنای 5250 در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

 آبشار نام نیک

آبشارنام نیک در استان سمنان وجود دارد. این آبشار زیبا در هر سال گردشگران زیادی را به سبب وجود زیبایی هایی که در آن نهفته است به خود جذب می کند. آبشار نام نیک در روستای نردین واقع شده است و هم اکنون یکی از جاذبه های طبیعی این روستا به شمار می رود.

آبشار

این روستا نیز قدیمی ترین روستاهای منطقه کالپوش است و همچنین به چمن منحصر به فرد کالپوش نیز متصل است.

  • ۹۹/۰۴/۲۸
  • امیر برادران

جاذبه های گردشگری

میامی

گردشگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی