های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

ارائه خدماتی همچون اماکن اقامتی مناسب و با کیفیت، مکان های دیدنی شهر، بازارهای خرید و سوغاتی آن شهر مقصد را به شما پیشنهاد بدهیم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

جزیره قشم یکی از جاذبه های گردشگری فوق العاده و پرطرفدار ایران می باشد. این جزیره زیبا علاوه بر مکان های تاریخی و طبیعی ، دارای جاذبه های مذهبی زیبایی هم می باشد که در اینجا به معرفی برخی از آنها می پردازیم :

مسجد قبا

یکی ازمسجد های معروف جزیره قشم مسجد قبا می باشد که در روستای هلر واقع شده است. این مسجد با معماری بی نظیرش مانند نگینی در جزیره قشم می درخشد. این مسجد دارای گنبد های فراوانی است که متناسب با طرح و نقشه بنای اصلی ساخته شده اند و زیبایی آن را دوچندان کرده اند.

مسجد قبا

ساختمان اصلی این مسجد همانند دیگر مساجد جزیره قشم ، از دیگر فضاهای اطراف کمی بلند تر است. در سطح پایینی این مسجد برکه آبی قرار دارد که فضای داخل آن را کرسی های چوبی تشکیل داده اند و میهمانان می توانند در آن وضو بگیرند. این خود یکی از عواملی است که حال و هوایی روحانی به آن فضا می بخشد.

مقبره سیدان

یکی از بناهایی که از دوره تیموری در این جزیره ب چشم می خورد مقبره سیدان لافت کهنه می باشد. گنبد های استوار چهار گوشه، این بنا را به یکی از جذاب ترین مساجد تبدیل کرده است. کلاهک گنبد این مسجد به شکل تخم مرغی فرو افتاده است که علاوه بر آن در بیرون مقبره چندین جرز پایه که احتمالا سر در حیاط آن بوده وجود دارد.

همچنین گورستانی قدیمی در جلوی این مسجد قرار دارد که از گورستان های دیگر دور تراست. این گورستان از دوره صفوی و تیموری با نوشته هایی از قرن نهم تا 1120 ساخته شده اند.

مقبره سیدان

مسجد برخ

یکی از مساجد تاریخی جریزه قشم مسجد برخ یا مسجد شیخ برخ می باشد که در روستای کوشه قرار گرفته است. این مسجد یکی از نقاط دیدنی هرمزگان در جنوب ایران نیز به شمار می رود. مسجد برخ اولین مسجدی است که در سال 244 هجری در این جزیره ساخته شده است و دارای قدمتی طولانی می باشد .

مسجد برخ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی