های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

های هتل

ما در تیم سلام هتل آماده ایم که سفر آرزویی خودتان را خاطره ای کنیم

ارائه خدماتی همچون اماکن اقامتی مناسب و با کیفیت، مکان های دیدنی شهر، بازارهای خرید و سوغاتی آن شهر مقصد را به شما پیشنهاد بدهیم

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

همانطورکه در مقاله های گذشته در رابطه با جاذبه های گردشگری ،مناطق ییلاقی، پارک های آبی، مراکز خرید و.... مشهد مقدس صحبت کرده ایم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری که بسیار از مسافران علاقه به بازدید از این مکان را دارند موزه های می باشند در واقع موزه مکانی است که با به اشتراگ گذاشتن میراث گرانبها مانند دست نوشته ها، کتاب ها، مجسمه حیوانات و مجسمه های تاریخی ، اشیاء سنتی، تاریخی، طبیعی با هدف آموزش و یادگیری جمع آوری شده و سبب آشنایی با فرهنگ و تمدن ملت ها و آنچه که در گذشته مرسوم بوده می شود. به همین دلیل که موزه ها مکان های جالب توجه برای همه گردشگران می باشد که علاوه بر تفریح و سرگرمی سبب بینش و آگاهی می شود. در واقع یکی از بهترین مکان هایی که نماینگر علم، دانش، فرهنگ و تمدن گذشتگان می باشدموزه تجلی گاه نبوغ، استعداد و فرهنگ می باشد که امید است تاریخ، شکوه و عظمت گذشته را به نسل های آینده انتقال دهد هر ساله میلیون ها نفر از موزه های بازدید می کنند که همین موضوع سبب کیفیت و تعدد موزه ها در سراسر دنیا می شود.

 

موزه بزرگ خراسان

این موزه واقع در پارک بزرگ کوهسنگی می باشد و اگر برای تفریح و لذت بردن از محیط زیبا و سرسبز پارک کوهسنگی به آنجا می روید خالی از لطف نیست از یکی از بزرگترین موزه های خاورمیانه دیدن نمایید.

اساس طراحی این موزه برگرفته از عمارت خورشید  که به دستور وی جهت اقامت وخزانه برای جواهرات و غنایم در کلات ساخته شده .این موزه از بخش های متفاوتی مانند: تالار، آزمایشگاه علمی، کتابخانه و ... تشکیل شده است.

آدرس موزه: بوستان کوهسنگی

موزه آستان قدس

موزه آستان قدس  واقع در صحن حرم مطهر رضوی علاوه بر ایجاد فرصت برای زیارت امام هشتم شیعیان می توانید با گنجینه ای از آثار قدیمی و تاریخی با ارزش  شامل ، گنجینه ی قرآن، منسوجات، نجوم، تمبر، سلاح و بسیاری از آثار طبیعی و یا آثار ساختگی به دست گذشتگان مانند اشیاء سنگی و یا سفالی آشنا شوید. بسیاری از آثار موجور متعلق به دوران صفوی و قاجار می باشد.

آدرس: حرم مطهر امام رضا، صحن کوثر

 

موزه نان مشهد

همانطور که از اسم موزه پیداست هدف از بنا نهادن این موزه آشنایی با مراحل تهیه و تولید نان شامل بذر افشانی، گندم چینی و خرمن کوبی گرفته تا آشنایی با ابزارهایی مانند دستاس، آسیاب آبی و شیوه انواع پخت نان شامل سنگک، تنوری ساج، تنوری سفالی می باشد. جالب تر از همه آشنایی با یکی از آیین های خراسانی که برگرفته از باورهای زراعی مردم خراسان می باشد. این موزه نخستین موزه نان خاورمیانه می باشد.

آدرس: مشهد، کیلومتر ۱۷ بزرگراه آسیایی، بعد از سه راه فردوسی، کوچه شهید یزدی

 

موزه مردم شناسی حمام مهدی قلی بیگ

یکی از موزه های بسیار دیدنی که برگرفته از دوران شاه عباس صفوی می باشد که دارای معماری بسیار زیبا و جالب توجه می باشد. این موزه نماد معماری اصیل ایرانی و نمایانگر شکوه و عظمت معماری ایران می باشد. این موزه توجه بسیاری از گردشگران خارجی را به خود جلب می کند.

آدرس: خروجی ضلع غربی صحن جامع رضوی

 

 مطالب مرتبط:

ترسناکترین موزه های دنیا

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی